Big Data&Analytics — February 2, 2016 at 7:37 pm

IBM introduce solutii de analytics puternice, accesibile oricarui utilizator

by

watsonIBM a lansat recent Watson Analytics, un serviciu cognitiv revolutionar, bazat pe limbaj natural care poate furniza companiilor acces instant la instrumente puternice de analiza predictiva si afisare vizuala. Conform analistilor, numai o mica parte dintre oamenii de afaceri utilizeaza astazi instrumente de analiza avansate pentru luarea deciziilor. Watson Analytics este proiectat sa faciliteze achizitionarea si utilizarea instrumentelor avansate de calcul analitic si predictiv.

Prima versiune a Watson Analytics va include o componenta gratuita a serviciului, bazat pe tehnologia cloud si dezvoltata sa ruleze pe dispozitive desktop si mobile. Watson Analytics ofera o paleta larga de servicii in regim de auto-servire, incluzand acces la servicii de rafinare si depozitare a datelor care permit oricaror utilizatori achizitia si prepararea datelor – dincolo de crearea unor simple foi de calcul – pentru analize si vizualizari in baza carora sa poata interactiona sau lua decizii.

Pentru a facilita analize predictive puternice, IBM Watson Analytics utilizeaza un limbaj natural, capabil sa inteleaga intrebari cheie, precum:
Care sunt factorii determinanti in procesele de vanzare ?
Care sunt cele mai importante beneficii care determina retentia angajatului ?
Care sunt contractele care au cel mai mare potential de a fi finalizate ?

Spre deosebire de serviciile dezvoltate special pentru cercetatori si analisti, predominant axate pe vizualizare, IBM Watson Analytics automatizeaza activitati precum pregatirea datelor, analizele predictive si realizarea prezentarilor, ajutand astfel profesionistii din disciplinele care utilizeaza intensiv informatia precum marketing, vanzari, conducere operationala, financiar si resurse umane.

Sunt disponibile trei inovatii cheie, care pot reduce considerabil nivelul de specializare necesar elaborarii analizelor avansate:
Interactiune cu un mediu unitar de analiza a afacerii – Spre deosebire de varietatea mare de instrumente de analiza dezvoltate ca raspuns la diferite cerinte de analiza si accesare a datelor, Watson Analytics reuneste si expune omogen un set de capabilitati de gestiune si analiza a datelor intreprinderii ce pot fi consumate in regim de auto-servire, de pe o platforma cloud. Odata ce profesionistii din diversele discipline ale afacerii identifica problema, Watson Analytics ii ajuta sa identifice sursele de date, sa faca datele disponibile, sa le curete si sa le rafineze, sa descopere relatii si legaturi, sa prezica evolutii, sa vizualizeze rezultate, sa creeze rapoarte sau tablouri de bord si sa colaboreze cu alti profesionisti.
Analize predictive directionate –Watson Analytics se distinge prin folosirea analizei predictive pentru a evidentia informatii cheie si pentru a descoperi relatii si modele de interactie altfel greu de depistat. Intelegand mai bine fondul problemei si fiind in masura sa raspunda la o paleta mai larga de intrebari, atentia utilizatorului este directionata spre acele aspecte ale afacerii care au cea mai mare relevanta.
Dialog prin limbaj natural – Watson Analytics foloseste limbajul comun oamenilor si afacerilor, permitand oricui sa regaseasca informatie utila prin simpla tastare a cerintelor de informare. Watson Analytics produce rezultate care explica motivele si probabilitatea anumitor evolutii, totul in limbaj specific afacerii. Pe masura ce utilizatorii din linia de afaceri interactioneaza cu rezultatele, acestia isi pot ajusta intrebarile astfel incat sa ajunga la esenta problemelor.

 

Dezvoltat cu idea de simplitate si usurinta in exploatare, Watson Analytics permite utilizatorilor accesul instantaneu la scenarii de afaceri specifice rolului jucat de acesta in cadrul companiei. In loc sa cotrobaie dupa date, sa caute raspunsuri sau sa testeze ipoteze, utilizatorul se poate concentra asupra intelegerii mecanismelor si dinamicii afacerii si asupra comunicarii eficace a rezultatelor catre cei interesati.
Cele mai multe oferte de analiza presupun ca utilizatorii au datele gata structurate, ca acestia au o idee clara asupra tipului de analize de care au nevoie si ca dispun de abilitatile si timpul necesare pentru a dezvolta modelul adecvat analizei. Aceasta in ciuda faptului ca majoritatea utilizatorilor intr-o afacere nu dispun de niciunul din elementele mentionate mai sus. Identificarea si validarea datelor poate reprezenta 50 % sau mai mult din timpul alocat unui proiect de analiza. Apoi utilizatorii au dificultati in a alege tipul cel mai relevant de analiza si in a prezenta rezultatele si mesajele in rapoarte sau grafics. Watson Analytics automatizeaza acesti pasi, marind astfel capacitatea utilizatorilor de a produce singuri si repede raspunsuri adecvate.
Watson Analytics include deasemenea capabilitati de procesare a limbajului natural astfel incat utilizatorii sa adreseze corect intrebarile si sa primeasca rezultatele in termeni familiari domeniului lor de activitate, rezultate care pot fi citite, intelese si cu care sa poata interactiona. In timp ce utilizatorii interactioneaza cu rezultatele obtinute, ei pot ajusta intrebarile si datele astfel incat sa aduca la suprafata cele mai relevante dovezi sau sa descopere tipare si relationari neprevazute, care sa permita utilizatorilor de la oricare nivel luarea deciziilor in baza predictiilor.
Watson Analytics furnizeaza o experienta unitara de analiza si procesare a datelor, pe platforma cloud. Ca si in cazul altor solutii IBM Cloud, acest nou serviciu va fi gazduit pe platforma SoftLayer si va fi accesibil prin IBM Cloud Marketplace.

IBM intentioneaza sa furnizeze serviciile Watson Analytics si prin IBM Bluemix pentru a permite dezvoltatorilor si Vanzatorilor Independenti de Software sa utilizeze capabilitatile serviciului in dezvoltarea propriilor aplicatii.
Anumite capabilitati Watson Analytics vor fi disponibile in format beta, pentru a fi testate de utilizatori pe o perioada de 30 de zile, urmand a fi oferite intr-o gama variata de pachete gratis si pachete premium spre sfarsitul acestui an. Pentru mai multe informatii vizitati: ibm.com/watsonanalytics.