Bizpoint — February 2, 2016 at 9:08 pm

În Romania, 20% dintre companii încă gestionează manual interacțiunile cu clienții

by

Companiile romaneşti au nevoie de o schimbare fundamentală a relaţiilor cu clienţii, în contextul trecerii la economia digitală. Eficiența activităţilor de marketing, vânzări şi suport este afectată de lipsa automatizării interacţiunii cu piaţa și de gradul redus de utilizare a soluţiilor informatice dedicate. Mai mult, reţelele sociale și mediul online au un impact major asupra campaniilor publicitare, iar personalizarea mesajului şi a ofertelor către clienţi sunt esenţiale pentru creșterea vânzărilor.

Acestea sunt concluziile unui studiu recent realizat de compania Synergizer, în rândul companiilor romaneşti mici și mijlocii, cu trei până la 500 de angajați. Conform rezultatelor studiului, colectarea şi gestionarea datelor despre clienţii potenţiali (prospecti) şi clienţi se face încă manual în peste 20% dintre companii, în timp ce, 36,75% o fac folosind fişiere de tip Excel. Automatizarea activităţilor de gestiune a relațiilor cu clienții contribuie direct la creşterea vânzărilor și implicit a productivităţii companiilor, însă este ignorată de majoritatea companiilor românești mici și medii.

Conform Raportului EU (http://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/desi-2015-country-profiles) asupra Economiei Digitale citat de Agerpres, DESI 2015, România se plasează mult sub media europeană, în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiilor digitale în activităţile de vânzări şi relaţii cu clienţii, ceea ce afectează major productivitatea și competitivitatea economiei locale. Țara noastră s-a situat pe locul 27 din 28 în clasamentul european privind integrarea tehnologiile digitale în mediul de afaceri.

„PentIoana RAZVAN, Managing Partner -Business Development Manager al Synergizerru a crește eficienţa interacţiunilor cu clienţii, companiile au nevoie să combine creativitatea angajatilor cu disciplina in executie si sa integreze activităţile de marketing, vânzări şi suport. Acest proces este posibil doar prin utilizarea tehnologiei şi a mediului digital. Ne propunem să dezbatem aceste aspecte în cadrul Marketing&Sales Forum 2015 şi să arătăm că managementul relaţiilor cu clienţii este o combinaţie între arta şi tehnologie, între creativitate şi disciplină,” afirmă Ioana Răzvan, Managing Partner -Business Development Manager, Synergizer.

Rezultatele complete ale studiului vor fi prezentate cu ocazia evenimentului Sales & Marketing Forum, din 31 Martie. Ediţia 2015 are ca tema: „Tehnici şi strategii de marketing şi vânzări în era digitală” şi se adresează cu precădere directorilor de marketing, vânzări dar şi directorilor de dezvoltare. Agenda evenimentului este disponibilă pe www.synergizer.ro/evenimente.