Studii — February 7, 2016 at 5:27 pm

Succesul în epoca interconectării

by

acc_hpd_logo_75x_black_cmyk_forestgreenEra digitală face marile ambiţii nu doar posibile, ci din ce în ce mai necesare. Internet of Things (IoT) devine o forţă motrice pentru inovaţie şi noi oportunităţi prin aducerea tuturor lucrurilor, consumatorilor şi activităţilor umane în mediul digital. În acelaşi timp, companiile trec la schimbări similare în interiorul lor prin digitizarea tuturor angajaţilor, proceselor, produselor şi serviciilor.

Cele de mai sus se constituie în principala concluzie a celui mai recent studiu de analiza a trendurilor tehnologice, realizat în fiecare an de Accenture şi intitulat Technology Vision 2015. Studiul a însemnat chestionarea a peste 2000 de factori de decizie din sfera tehnologică şi de afaceri, răspândiţi în nouă ţări şi zece verticale industriale.

Scopul acestui studiu a fost acela de înţelegere mai bună a principalelor provocări tehnologice la adresa afacerilor, precum şi a investiţiilor prioritare pe care aceste afaceri trebuie să le efectueze. În urma studiului, s-a descoperit că 62 la sută din respondenţi investesc în tehnologii digitale, în vreme ce 35 la sută dintre ei investesc masiv în zona digitală ca parte a strategiei lor globale de afaceri.

Luate în ansamblul lor, companiile se trezesc actualmente conectate într-un soi de “ţesătură digitală” care dispune de potenţialul de a afecta toate aspectele interne ale afacerii, relaţiile cu clienţii şi universul din jurul acestor companii. Această ţesătură a furnizat deja companiilor capacitatea de a se conecta şi de a fi dinamice într-o manieră fără precedent.
Ideea acestui studiu a pornit de la realitatea că firmele se confruntă zilnic cu sute de procese de afaceri, mii de angajaţi şi milioane de consumatori. Multe companii mari au atins asemenea dimensiuni încât afectează miliarde de vieţi umane. Din ce în ce mai mult, aceste companii încep să constate că astfel de conexiuni nu sunt limitate la angajaţii proprii şi la clienţi. De asemenea, ele au ajuns să constate că dispun de potenţialul de a se “lega” într-o reţea globală de afaceri, indivizi şi lucruri din orice verticală industrială de pe întreaga planetă.
“Această imensă reţea de conexiuni, cu forţa ei transformaţională, introduce o nouă etapă a erei digitale – aceea a “ecosistemelor digitale,” se arată în studiu. “Firmele care joacă un rol de pionier şi-au dat deja seama de implicaţiile fructificării ecosistemului digital. Ele constată că în vremurile digitale, hiperconectate pe care le trăim, dispun de o capacitate de acţiune care trece dincolo de transformarea lor în companii digitale.”

81 la sută din respondenţii la chestionare cred că, în viitor, graniţele dintre industrii se vor estompa dramatic pe măsură ce noile platforme de afaceri remodelează întregi industrii în ecosisteme interconectate. Este motivul pentru care autorii studiului afirmă că vor exista câştiguri imense în termeni de eficienţă pe măsură ce firmele vor învăţa să stăpânească tehnologiile digitale pe plan intern.
În acelaşi timp, firmele vizionare îşi dau seama că, pe măsură ce afacerile devin tot mai digitale, reunirea lor poate determina schimbarea pe plan general cu mult mai multă rapiditate. Lucrând împreună, firmele pot determina experienţe de afaceri şi rezultate de o manieră fără precedent.
Acest lucru este cel mai bine evidenţiat în domeniul Internet of Things industrial, un domeniu cu creşteri rapide. Companiile care joacă un rol de pionier folosesc aici conexiunile pentru a oferi servicii noi, pentru a remodela experienţe ale consumatorilor şi pentru a pătrunde pe pieţe noi prin generarea de ecosisteme digitale.
Aceste companii constată existenţa unui mare potenţial de generare a unei diferenţe – exprimate, până la urmă, în profituri – prin operarea sub formă de ecosisteme şi nu doar de entităţi corporatiste individuale. Prin gestionarea eficientă a trecerii de la “eu” la “noi”, astfel de firme modelează o nouă economie – “economia noastră”.
Prin pătrunderea în ecosistemul digital, companiile obişnuite vor putea face faţă unor provocări care înainte le depăşeau mijloacele individuale. Lucrând în ecosistem, ele vor putea contribui la proiectarea şi construcţia mega-oraşelor viitorului, vor putea schimba radical modele de transport vechi de sute de ani sau vor putea îmbunătăţi semnificativ nivelul de asigurare a sănătăţii populaţiei prin abordarea holistică a acestei probleme, de la spitale la asigurări de sănătate şi echipamente tehnice.

Vision Trends – reperele liderilor de afaceri de mâine

Tehnologia se schimbă într-un ritm infernal. Social media, mobilitatea, instrumentele IT de analiză date, cloud computing şi Internet of Things au devenit forţele motrice din spatele evoluţiei rapide a afacerilor digitale. Studiul realizat de compania Accenture în acest an subliniază cinci tematici emergente care reflectă schimbările înregistrate deja în rândul campionilor de mâine.
Prima tematică, Internet of Me, modifică felul în care oamenii din întreaga lume interacţionează prin intermediul tehnologiei, punând utilizatorul final în centrul oricărei experienţe digitale.
A doua tematică, cea a Economiei Rezultatelor, se bazează pe dispozitivele digitale care activează noi modele de afaceri ce translatează obiectivul afacerii de la vinderea de produse şi servicii la vinderea de rezultate.
A treia tematică, Platform (R)evolution, reflectă modul în care platformele digitale devin unelte preferate pentru alcătuirea următoarei generaţii de produse şi servicii, dar şi de ecosisteme întregi în universurile fizic şi digital.
A patra tematică, Compania Inteligentă, se referă la transformarea maşinilor în instrumente mai inteligente, prin includerea de software, astfel încât să se atingă noi nivele de eficienţă operaţională, evoluţie şi inovaţie.
În fine, a cincea tematică, Reinventarea Forţei de Muncă, se referă la modul în care progresele înregistrate în crearea de interfeţe inteligente, dispozitive sofisticate la purtător şi maşini inteligente extinde tehnologia către graniţa de interacţiune cu omul sub forma de “membru al echipei de lucru”.

Studiul complet realizat de Accenture poate fi găsit la adresa www.accenture.com/technologyvision.