Studii — February 7, 2016 at 4:32 pm

90% dintre specialiști consideră că viitorul este marketingul individualizat

by

freespeech2Teradata a publicat recent studiul Teradata 2015 Global Data-Driven Marketing, o analiză globală asupra tendințelor adoptării marketingului bazat pe date și a valorii livrate companiilor. Studiul este similar celui derulat la mijlocul anului 2013 și arată o schimbare dramatică a modului în care companiile și specialiștii în marketing obțin valoare din utilizarea datelor, a platformelor integrate de marketing, precum și a strategiilor care pun clientul și datele în centrul tuturor inițiativelor.

Studiul de 28 de pagini și infograficele care îl însoțesc sunt disponibile, gratis, pe site-ul Teradata și conțin informații valoroase atât pentru specialiștii în marketing cât și pentru top management, în egală măsură.

Cele mai relevante concluzii ale studiului Teradata 2015 Global Data-Driven Marketing arată că:

Perspectivele individualizate devin tot mai importante pentru specialiștii în marketing
• 90% dintre specialiștii în marketing afirmă că marketingul individualizat este o prioritate. Aceştia doresc să treacă de la segmentare, la o relație individuală cu clientul, derulată într-un context real-time.
• Deciziile mai rapide și mai eficiente sunt beneficiile cheie ale utilizării datelor pentru două treimi (66%) dintre participanții la studiu.
• 30% dintre aceștia consideră că cea mai mare provocare este îmbunătățirea gradului de eficienta a achiziţiei și retenției clienților. A doua provocare, ca importanță, este acordarea de suport pentru atingerea obiectivelor companiei (29%), iar respectarea cerinţelor legale și de audit se află pe locul trei (26%).

Doar platformele integrate de marketing pot oferi perspectiva individualizată și experiența multicanal pe care specialiștii în marketing o doresc
• Departamentele de Marketing au dublat rata de utilizare a datelor în ultimele 18 luni. Azi 78% dintre specialiști folosesc sistematic datele, față de 36% în 2013.
• Marketingul bazat pe date este considerat esențial pentru obținerea unei perspective individualizate, iar platformele integrate, precum Teradata Integrated Marketing Cloud, înregistrează o popularitate crescanda
• Specialiștii încă se luptă pentru individualizarea ofertelor și a comunicării. Doar 50% folosesc datele în procesele de rutină ale interacțiunii cu clienții. 44% admit o lipsă de consistentă în marketingul multicanal, iar 80% consideră că existența unor procese izolate de marketing îi împiedică să cunoască modul în care campaniile se derulează pe multiple canale.

Îmbinarea Marketingului cu Tehnologia este o prioritate strategică
• 43% dintre specialiștii din marketing consideră că au control asupra datelor despre clienți, față de 34% în 2013. O majoritate de 83% afirmă că au deja o abordare multicanal în interacțiunea cu clienții.
• 84% sunt de acord că îmbinarea strategică a Marketingului cu Tehnologia este vitală.
• 92% consideră că integrarea datelor de la diverse departamente duce la îmbunătățirea serviciilor livrate clienților.

“Rezultatele studiului arată, într-un mod evident, că viitorul marketingului ține de capacitatea de a răspunde cerințelor individuale ale consumatorului. Astăzi, mai mult decât orice altceva, specialiștii în marketing doresc acces la perspective individualizate, bazate pe date credibile, prin care aşteptările fiecărui client să fie cunoscute, respectate și îndeplinite, la un nivel cât mai personal, ” afirmă Darry McDonald, președinte Teradata Marketing Applications. „Astăzi, platformele de marketing digital fac această dorință posibilă. Încurajăm specialiștii în marketing, din întreaga lume, să implementeze și să îmbunătățească strategiile de marketing bazate pe date, pentru a crea valoare prin perspectivele individualizate asupra clienților”

Studiul Teradata a fost realizat la finalul anului 2014 de către Forbes Insights, care a intervievat 1,506 specialiști în marketing la nivel global, din companii active în diverse verticale economice. Raportul (în limba engleză) este disponibil, gratis, pe site-ul Teradata.