Business — February 8, 2016 at 12:26 pm

Telekom Romania anunta rezultate financiare solide pentru T2 2015

by

Veniturile au fost de 150,5 milioane de euro, cu 0,5% mai mari decât în T2 2014. Pentru prima jumătate a anului 2015 veniturile au fost de 299,2 milioane de euro, cu 2,3% mai mici decât în prima jumătate a anului 2014. ProForma EBITDA pentru T2 2015 a fost de 26,1 milioane de euro, cu 41,9% mai mică decât în T2 2014, reflectând impactul costurilor directe, precum cele de interconectare, cele cu dispozitive și produse IT, precum și nivelul scăzut înregistrat de alte venituri. 

Numărul de clienți care utilizează serviciile integrate MagentaONE a depășit 124.000, ceea ce a generat o creștere relevantă a veniturilor din mobil de 170% în T2 2015 vs. T2 2014.

Cifre pozitive au fost raportate și pentru serviciile TV. Baza de clienți a crescut cu 2,7% în T2 2015 la 1,42 milioane. Veniturile corespunzătoare pentru T2 2015 au crescut cu 5,8% comparativ cu T2 2014. Implementarea intensivă a FTTH, pe care se bazează serviciile TV interactive, s-a reflectat într-o creștere a abonaților de IPTV, majoritatea dintre ei fiind din orașe mari. Clienții TV au acces la www.telekomtv.ro, serviciu de tip over-the-top care oferă o experiență completă multi-ecran. Strategia cu focus pe TV este bazată pe furnizarea celei mai bune tehnologii și pe calitate, precum și pe oferirea de conținut exclusiv, precum UEFA Champions League, UEFA Europa League, Formula 1 și NBA, disponibile numai pe Dolce Sport. 

Numărul de abonați de broadband fix pe trimestru a ajuns la 1,207 de milioane. Abonații broadband din zonele în care FTTH este disponibil beneficiază de viteze de până la 1 Gbps.
La sfârșitul T2 2015, acoperirea FTTx a ajuns la 25 de orașe în total și la aproximativ 1,3 milioane de gospodării.
Veniturile din wholesale ale Telekom Romania Communications au crescut cu 2% comparativ cu T2 2014.
Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe a fost de 4,637 milioane în T2 2015.

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat rezultate stabile în T2 2015, cu venituri de 105 milioane de euro, înregistrând o creștere de 3,3% vs. T2 2014.

Segmentul de business a crescut cu 6,4% anual, în timp ce veniturile din servicii pe segmentul B2B au crescut cu 18,8% în T2 2015 vs. T2 2014, datorită consumului de date mobile, care s-a dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, înregistrând o creștere de 101%.

În T2, Telekom Romania Mobile Communications a adăugat în portofoliul său de clienți business conturi din segmentul public (precum ANAF și Ministerul Finanțelor) și din cel privat, din diverse industrii.
Baza clienților (incluzând Zapp) a rămas relativ stabilă la sfârșitul T2 2015, la aproximativ 5,9 milioane. Baza clienților postpaid a crescut cu 4,3% comparativ cu T2 2014, ajungând la 28% din totalul bazei de clienți.

Marja ProForma EBITDA, de 21,8% în T2 2015, a scăzut cu 3,7pp vs. T2 2014, reflectând impactul măsurilor de reglementare. Pro Forma EBITDA a fost de 22,9 milioane de euro în T2 2015. Blended ARPU a crescut cu 1,2% în T2 2015 vs. T2 2014.

În prezent, Telekom Romania oferă acoperire 4G pentru 57% din populația urbană și pentru 32,4% din populația totală (urban și rural). În București, 4G acoperă 98% din suprafața orașelor, în timp ce în Brașov și Poiana Brașov, destinații turistice principale, acoperirea este de 98% și 100%. În plus, Telekom oferă o conexiune avansată bazată pe tehnologie dual carrier HSDPA 3G care permite viteze de aproape 43,2 Mbps în 271 orașe și peste 5.287 localități.