INTERVIU — February 9, 2016 at 4:31 pm

La 10 ani de prezență pe piața din România, Dell privește către marile proiecte

by

anja-monrad-dellDell a tras linie primilor 10 ani de activitate pe piața din România și privește cu încredere către următorii 10 ani. O perioadă bună pentru Dell care s-a acomodat și a învățat particularitățile pieței din România, iar acum este pregătită să intre în zona marilor proiecte din sectorul public. Despre acest parcurs și care sunt așteptările ne-a vorbit Anja Monrad, Regional Director Dell.
Club IT&C: În România, se spune că, într-o căsnicie, primii 10 ani sunt grei. Cum au fost pentru Dell?
Anja Monrad: Nu pot spune că au fost niște ani grei pentru Dell primii zece ani, însă ne dorim ca următorii zece ani pe piață să fie mult mai ușori și mult mai buni. Dar, la fel ca într-o căsnicie putem spune că în acești zece ani am învățat foarte multe. Ne-am acomodat și am înțeles mai bine genul clienților pieței din România. Astfel, am învățat caracteristicile clienților din România și ne-am perfecționat în ceea ce înseamnă modul de comunicare și abordare a acestora, mod care depinde de la țară la țară.

Club IT&C: Piața din România este aparte față de țările din jur. Care sunt principalele caracterisitici ale strategiei de marketing a Dell pentru piața din România?
Anja Monrad:
Luând ca punct de reper un eveniment de tip Black Friday, aș putea spune că, în Comunitatea Europeană, un asftel de eveniment nu se ridică la amploare pe care o are în România și Polonia. Dacă în Statele Unite există o multitudine de evenimente de acest gen, de la Black Friday până la President’s Day sau Cyber Monday, în această parte a Europei situația este în plină dezvoltare și vom vedea tot mai multe astfel de evenimente.
Un alt aspect specific pieței din România, care seamănă foarte mult cu piața poloneză, este modul de abordare în ceea ce privește comunicarea la nivel național. Spre exemplu, în Ungaria, centrul afacerilor este în Budapesta, iar mesajul comunicat într-o campanie de
marketing în capitala țării va ajunge în fiecare oraș pentru că un jurul Budapestei gravitează tot ceea ce înseamnă business.
În România, lucrurile stau diferit și fiecare oraș mare din țară trebuie tratat diferit.
Un exemplu foarte concret este situatia distriuitorilor Dell. În Ungaria, îi găsim pe toți în Budapesta și într-o zi putem avea o întâlnire cu toți. În România, distribuitorii sunt răspândiți în toate orașele mari.

Club IT&C: Dell a lucrat mult pe partea de dezvoltare software. Cum veți proceda pentru promovarea acestor soluții și în România?
Anja Monrad:
Aspectul pe care ne vom concentra în perioda următoare pentru ceea ce înseamnă piața din România va fi legat de dezvoltarea numărului de reselleri. Suportul acestora și dezvoltarea lor vor fi principalele acțiuni pe care le vom dezvolta în România. De asemenea vom încerca să dezvoltăm comunicarea și acoperirea nevoilor pe care aceștia le au, în sensul de a avea un one stop shop care să răspundă tuturor nevoilor acestora. Aceasta presupune și o creștere a numărului de angajați ai Dell care se vor ocupa de relaționare cu partenerii.

Club IT&C: Pe ce zone vă veți îndrepta eforturile în perioada următoare?
Anja Monrad:
În ceea ce privește România ne vom concetra pe SMB, mai multe parteneriate și creșterea numărului de parteneri. De asemenea, o zonă pe care nu ne-am focusat foarte mult, dar pe care o avem în vedere, este cea a proiectelor foarte mari. Astfel vom avea în vedere proiectele finanțate de Uniunea Europeană din sectorul public.