Bizpoint — February 13, 2016 at 3:08 pm

IBM cumpără agenţia germană Aperto pentru a-şi construi propria agenţie digitală

by

aperto

Marele Albastru a anunţat recent că va cumpăra Aperto, o agenţie digitală cu sediul în Berlin. Aperto va deveni parte din IBM Interactive Experience (IBM iX) – unul din serviciile pe care IBM le-a construit în timp ca şi componentă a noului său val de activităţi în zona enterprise. Vestea achiziţiei Aperto a apărut la doar câteva zile după ce IBM a anunţat că va cumpăra o altă agenţie de marketing digital, Resource/Ammirati, cu sediul în Statele Unite.

Cu o săptămână înainte de asta, IBM a mai încheiat şi procesul de achiziţie Weather Company în scopul întăririi afacerilor sale din zona big data şi inteligenţă artificială. La fel ca în cazul tranzacţiilor precedente, termenii financiari ai achiziţiei nu au fost făcuţi publici.
Aperto va oferi IBM un set clar definit de clienţi europeni care lucrau deja cu această agenţie digitală în domenii precum dezvoltare web şi de aplicaţii, precum şi în proiecte mari de strategie digitală. Lista clienţilor include nume mari precum Airbus Group, VW şi Siemens.
Achiziţia va oferi IBM, de asemenea, o cale de a genera relaţii suplimentare cu corporaţii mari care fie deja lucrează cu IBM în alte proiecte de servicii sau integrare IT, fie ar putea lua în considerare posibilitatea de a începe o relaţie de afaceri cu IBM pentru diverse proiecte via Aperto.

Deoarece IBM construieşte deja parteneriate la nivel enterprise cu firme precum Apple, este foarte posibil ca Marele Albastru să fie apelat pentru oferirea de expertiză – şi forţă calificată de muncă – în zone precum concepţia şi construirea de aplicaţii mobile sau de alte experienţe digitale, iar noua achiziţie va fi de ajutor şi în acest sens.

De asemenea, achiziţia reprezintă un alt pas înainte pentru IBM în efortul de a-şi dezvolta o afacere proprie în zona de agenţie. Compania pretinde că IBM iX este deja cea mai mare agenţie digitală din lume – ceea ce nu reprezintă o surpriză dacă se ia în considerare fragmentarea domeniului, chiar şi cu recentele achiziţii efectuate de giganţi din domeniul publicitare precum WPP şi Publicis, sau de mari firme de consultanţă precum Accenture, în efortul lor de a-şi creşte cota de piaţă în acest spaţiu de activitate.

Nu este deloc clar dacă Aperto a reuşit să obţină finanţări din alte părţi înainte de vânzare, fapt care nu ar constitui o surpriză. Spre deosebire de multe alte start-up-uri, agenţiile tind să genereze venituri încă din prima zi de activitate, fapt care le face afacerea profitabilă încă de la începuturi.

IBM a declarat că este de aşteptat ca această achiziţie să fie completată în primul trimestru al acestui an, după ce va primi aprobarea din partea autorităţilor care se ocupă de reglementările legale în acest sens.