Networking, Retail / Horeca — February 13, 2016 at 4:46 pm

Rețelele IP sunt tot mai utilizate pe piața de retail

by

axis-logoSondajul realizat de Centrul de Cercetare în Retail (CRR) la cererea Axis Communications – lider mondial în soluții inteligente de supraveghere video IP, referitor la utilizarea sistemelor de supraveghere video CCTV în retail, arată că peste 60% din retailerii din Marea Britanie au în plan adoptarea rețelelor IP în următorii trei ani, iar aproape o treime, de la un sfert cât erau în 2012, au adoptat deja acest sistem.

Pentru cei 278 de retaileri respondenți din Marea Britanie, însumând 20.530 magazine, datele au arătat că 92,8% dintre aceștia folosesc în prezent sisteme de supraveghere video CCTV. Dintre aceștia, 32,1% și-au actualizat sistemele la noua tehnologie de rețea IP, ceea ce reprezintă o creștere cu 2,5% față de anii precedenți. Această tendință este și mai pronunțată în întreaga regiune din nordul Europei, cu o medie de 58,5% a utilizatorilor de tehnologii analogice ce plănuiesc să treacă la rețele IP, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă, cu 17% mai mult decât arătau cifrele în 2012.

Sondajul, aflat deja în al patrulea an, a chestionat 2200 de comercianți și a primit 673 de răspunsuri din întreaga Europa de Nord. Rezultatele sondajului prezentate la Salonul Antifraudă în Retail din Leicester de către Atul Rajput, Director Regional pentru Europa de Nord la Axis Communications, și profesorul Joshua Bamfield, Director CRR.

 

Comentând aceste rezultate, Atul a menționat:

atul-rajput„Migrarea de la rețelele CCTV analogice la cele IP continuă să fie de o mare importanță pentru industria de retail, majoritatea acestora (60,3%) planificând conversia în următorii trei ani, cu peste trei sferturi (77,1%) dintre proprietari deținând între 26 și 500 de magazine. Acest lucru este, prin urmare, cel mai important factor în securitatea din retail deoarece supravegherea digitală și rețeaua video au devenit standarde. Desigur, pentru Marea Britanie, cred că migrarea la rețele IP a devenit o normă și nu mai este o întrebare „dacă”, ci „când” această tehnologie va fi adoptată.
Studiul sugerează că furturile sunt în continuare cea mai mare problemă de securitate cu care se confruntă cei din retail, aproape un sfert (24,2%) declarând că principalul motiv pentru utilizarea sistemelor CCTV este de a preveni sau investiga furturi, iar 80% dintre respondenți au menționat prevenirea furturilor interne sau externe ca principal motiv pentru utilizarea sistemelor CCTV.
Toată Marea Britanie recunoaște beneficiile aduse de CCTV, iar cei din retail nu fac excepție. 22% dintre cei intervievați au declarat că principalul beneficiu oferit de CCTV a fost reducerea furturilor în medie cu 15%, cea mai mare anticipare din Europa de Nord, valabilă și astăzi. Asociați acest lucru cu faptul că 14% din respondenți au citat „calitatea imaginii” ca factor important în utilizarea rețelei video – o creștere de 40% față de anul precedent – și se poate observa clar că imaginile oferite la înaltă definiție sunt deosebit de importante pentru retaileri în reducerea furturilor și creșterea siguranței.

Sondajul a cerut părerea respondenților cu privire la atitudinea lor față de viitoare aplicații de sisteme și rețea pentru supravegherea digitală, inclusiv probleme ce nu țin de securitate. Peste un sfert (27%) au precizat „integrarea cu aplicații de raportare” ca fiind principalul motiv în adoptarea rețelei IP – cea mai mare din Marea Britanie și din întreaga Europa de Nord.

„Magazinele centrale sunt cele care generează cele mai multe vânzări încă, dar care vin însă și cu costuri mari, astfel încât necesitatea de a reduce costul și complexitatea sistemelor de supraveghere din magazine este vitală. Aici intervine principalul avantaj oferit de rețelele IP, ce pot fi folosite atât pentru îmbunătățirea serviciilor, cât și a vânzărilor, tocmai pentru a oferi o recuperare reală a investițiilor.
Utilizarea sistemelor video bazate pe cloud a arătat o creștere a interesului retailerilor din Marea Britanie, precum și a interesului pentru aplicațiile ce nu țin de securitate. Aproape jumătate (49,9%) dintre respondenți au fost interesați de gestiunea cozilor și de numărarea persoanelor (49,2%) ca instrumente noi de îmbunătățire atât a vânzărilor operaționale cât și a performanțelor de marketing.
La fel ca și creșterea interesului pentru aplicații ce nu țin de securitate, concepte precum big data, cloud și tehnologii mobile reprezintă tendințe cu impact important asupra sectorului de retail. Cum rețeaua video este o platformă deschisă și poate permite integrarea cu ușurință cu aceste tehnologii, poate ajuta la maximizarea randamentului investiției video din magazine prin extinderea utilizării sale dincolo de limita de supraveghere, devenind un instrument de optimizare a afacerii.”

Profesorul Joshua Bamfield, Director CRR a adăugat: „Studiul evidențiază în mod clar trecerea la sistemele video bazate pe IP în retail, o tendință de creștere care este acționată de nevoia pentru imagini HD și de creșterea adoptării și utilizării analizelor de business – două zone în care sistemele IP demonstrează un avantaj clar față de tehnologiile mai vechi. Studiul sugerează mai departe că retailerii continuă să aprecieze beneficiile suplimentare oferite de sistemele IP ce se evidențiază în rata ridicată de convergență din fiecare an.”

Studiul „CCTV in Retail” a fost comandat de liderul mondial în soluții inteligente de supraveghere video IP, Axis Communications, și s-a desfășurat în colaborarea cu Centrul de Cercetare în Retail din Nottingham. Aflat acum în al patrulea an, el a intervievat 2200 de retaileri mari și mici dintr-o varietate mare de sectoare și a atras 673 de răspunsuri de la retaileri din Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Suedia.

Cercetarea a fost efectuată de către CRR între iulie și august 2014 și vine ca urmarea a unor studii similare comandate de Axis în 2013, 2012 și 2010.