EDUCATIE / JOB — February 19, 2016 at 4:07 pm

Cum pot să intre mai ușor tinerii pe piața muncii?

by

iStock_000015933048Medium40% dintre firmele din Uniunea Europeană au declarat că nu găsesc oameni calificați, deși media europeană a șomerilor este de peste 9%. Un raport publicat anul acesta de Comisia Europeană arată că cele mai competitive țări investesc constant și consistent în procesul de învățare pe tot parcursul vieții și în îmbunătățirea competențelor angajaților. La nivel european, 40% dintre angajatori declară că nu găsesc oameni pregătiți să facă față cerințelor organizațiilor lor.

Același studiu arată că, în statele membre UE, numărul tinerilor cu vârste între 15-24 de ani, care nu sunt angajați și nu urmează o formă de învățământ rămâne foarte ridicat (19.9%), chiar dacă numărul celor care s-au înscris între timp în programe alternative de educație și training este în creștere.

Conform situației raportate în septembrie 2015, România se afla pe locul 11 în topul statelor membre ca număr de tineri șomeri, cu un procent apropiat de media europeană (care este de 9.3% ).

În aceste condiții, investițiile în educație devin o prioritate pentru țările europene. Ele aduc beneficii nu doar la nivel individual, ci și pentru întreaga societate, contribuind la creșterea productivității și competitivității într-o perioadă economică deosebit de turbulentă, pe plan global.

Pentru îmbunătățirea calității pregătirii profesionale și diversificarea infrastructurii în cadrul instituțiilor de învățământ profesional și tehnic din mediul rural, SIVECO România propune un pachet de soluții care include următoarele componente:

  • Laborator multimedia interactiv
  • Laborator multimedia pentru învățare pe dispozitive mobile
  • Laboratorul educațional colaborativ.

Implementarea acestor soluții informatice contribuie la crearea unui mediu de instruire complet, modern și inovativ, în care cursanții sunt mai receptivi, participând și punând în practică cunoștințele acumulate.

–    Laboratorul multimedia interactiv permite construirea unui spațiu reconfigurabil și complet echipat cu instrumente TIC de ultimă oră pentru predare și învățare, care poate susține orice proiect educațional al unei instituții de învățământ. În cadrul unui astfel de laborator, la orele de instruire practică, elevii și profesorii pot lucra pe o tabletă/ stație de lucru, care conține suportul teoretic sub formă de aplicații multimedia interactive și tutoriale.

–    Laboratorul multimedia pentru învățare pe dispozitive mobile sprijină activitatea de predare-învățare, fiind orientat spre deprinderea de abilități practice. Utilizatorii dispun de un manual digital pentru diferite domenii de formare profesională. Acesta cuprinde 180 activități multimedia interactive de învățare care asigură un grad ridicat de interactivitate și atractivitate. Această abordare captează atenția utilizatorului, îl ghidează în executarea aplicației și asigură informațiile necesare despre subiectele studiate.

–    Laboratorul educațional colaborativ este un ansamblu de resurse de învățare, având la bază simulatoare și emulatoare de proces prin sisteme interactive de tip multitouch. Utilizând masa multitouch, elevii au posibilitatea directă să lucreze în echipă și să dezvolte proiectele didactice disciplinare și multidisciplinare, printr-o simplă interacțiune cu obiectele de pe ecranul dispozitivului.

“Obiectivul soluțiilor noastre este acela de a elimina decalajul dintre nivelul tehnologic al societăţii actuale şi modul de acumulare, respectiv de transmitere a cunoaşterii informaţiei în sistemul educaţional românesc. Aplicațiile noastre educaționale asigură trecerea de la simpla reproducere a informaţiei de către elevi la crearea cunoaşterii”, a declarat Florin Anton, Director Department eLearning, SIVECO România.

Pentru administrațiile publice locale există facilitatea de achiziționare de soluții moderne pentru îmbunătățirea calității instruirii în cadrul proiectelor finanțate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (2014-2020). Contribuția proprie este de aproximativ 2% din valoarea achiziției.