Bizpoint — February 26, 2016 at 5:20 am

Găselniţa

by

 

Noutatea a apărut deja în presa internaţională. Evenimentul anual de la Barcelona dedicat universului mobilităţii a reuşit să surprindă prin ceva nou încă de la debut. Cu un preambul de aşteptări legate doar de eventuale actualizări ale dispozitivelor mobile inteligente, legătura stabilită de Samsung cu realitatea virtuală a avut darul sa anime brusc o atmosferă relativ placidă.

mark-zNoul S7 de la producătorul coreean a venit la pachet cu o cască specială de conectare cu realitatea virtuală şi cu apariţia pe scenă a fondatorului Facebook, Mark Zuckerberg, care a anunţat că va începe o colaborare strânsă cu Samsung pentru dezvoltarea facilităţilor de realitate virtuală pentru tot ceea ce ţine de conectivitatea mobilă. Şi chiar, într-un viitor apropiat, pentru conectivitatea prin reţele sociale.

Oameni mergând pe stradă şi gesticulând amplu în timp ce vorbesc cu voce tare pot fi întâlniţi actualmente pretutindeni în lume, inclusiv pe străzile oraşelor din România. Extinderea acestei posibilităţi de comunicare la zona de imagine va duce, posibil, la apariţia în scurtă vreme de persoane cu diverse căşti montate pe cap, dornice de a transmite celor cu care comunică o senzaţie cât mai realistă de participare în timp real la evenimente, mult mai puternică decât simpla voce.
Istoria recentă a demonstrat că atunci când se întrunesc condiţiile necesare, care ţin de dorinţa de adrenalină a unui număr suficient de mare de consumatori, oportunitatea transpunerii unui concept în practică, alocarea de fonduri suficiente pentru materializarea proiectului, şi aşa mai departe, cele mai năstruşnice idei au o şansă serioasă de a deveni curent mainstream în rândul consumatorilor obişnuiţi.

Conexiunea dintre mobilitate şi realitatea virtuală pare, în acest moment, o găselniţă a unor vendori comerciali (căci, până la urmă, asta înseamnă nume precum Samsung şi Facebook) de a redeştepta interesul pentru o zonă de marketing produse care a intrat în ultima vreme într-o oarecare stare de amorţire. Însă cum gusturile consumatorilor sunt tot mai îmbibate de substanţe care dau dependenţă (a se citi gadget-uri care trezesc exotismul şi încurajează comoditatea), o astfel de conexiune are capacitatea de a deveni o direcţie serioasă de afaceri în viitorul apropiat. Apariţia pe străzi a primelor fiinţe umane cu căşti pe cap ne va demonstra dacă aşa ceva s-a întâmplat sau nu.

de Bogdan Marchidanu