Productie — May 24, 2016 at 5:20 pm

Anvis Rom isi sustine cresterea pe piata componentelor auto cu ASiS ERP

by

Anvis Group este un nume cu rezonanta internationala in fabricarea, proiectarea si dezvoltarea de sisteme anti-vibrații (AVS) pentru industria auto, rosturi de dilatație pentru diverse industrii, inclusiv a căilor ferate, precum și alte domenii, cum ar fi fabricarea de amestecuri de cauciuc.

anvis-satu-mare-15Prezenta in 13 locatii si patru continente prin fabricile sale, compania germana Anvis Group acorda o importanta deosebita dezvoltarii capacitatilor sale de productie din Europa Centrala si de Est, Romania fiind o locatie de baza in strategia de dezvoltare a Grupului.
In tara noastra, grupul de firme Anvis este prezent prin intermediul fabricii de componente auto din Satu-Mare – Anvis Rom. Cu o cifra de afaceri de peste 32 milioane de euro si un numar de 300 de angajati, pentru Anvis Rom, alegerea unui sistem ERP capabil sa integreze toate fluxurile existente la nivelul firmei, a constituit o adevarata provocare.

 

S-au vizionat mai multe solutii ERP, insa conducerea a ales solutia integrata ASiS datorita experientei indelungate a companiei producatoare Alfa Software privind productia bazata pe tehnologii de fabricatie. ASiS ERP a dovedit ca tine cont de complexitatea procesului de productie prin flexibilitate si adaptabilitate si in acelasi timp sprijina dezvoltarea regionala a businessului ridicandu-se la nivelul rigorilor de calitate germana.
ASiS ERP, implementat si adaptat de echipa de implementare a firmei partenere – Economic Data System, pe specificul Anvis Rom a reusit sa asigure controlul proceselor de productie. Aceasta a constituit cheia pentru reducerea timpilor si costurilor de productie si pentru sporirea performantei angajatilor.
Preluate direct in aplicatia ASiS de Management al Productiei prin sistemul EDI, comenzile venite de la marile firme producatoare de automobile precum Audi, Mercedez-Benz sau BMW sunt punctul de pornire in procesul de productie al fabricii din Satu-Mare. Aceste comenzi sunt de tipul “previzionate” (comenzi forecast) si sunt lansate in cadrul sistemului EDI cu cel putin 6 luni inainte de momentul intrarii lor in productie. Marja de timp amintita este binevenita atat pentru clienti, care isi pot ajusta zilnic comenzile in acest interval de timp, cat si pentru echipa Anvis Rom care poate previziona si organiza eficient productia previzionata, in functie de ajustarile facute de clienti. Cu doua luni inainte de lansarea lor in productie, acestea devin “comenzi definitive”.
Pe baza lor, se stabilesc comenzile de aprovizionare cu materii prime de la furnizori, are loc alocarea resursei umane si planificarea automata a utilajelor de productie in functie de capacitatea lor si gradul de incarcare. Contractele de aprovizionare de la furnizori tin cont nu doar de un anumit necesar de aprovizionare rezultat din aceste comenzi, ci si de stocul existent de materii prime si de cel rezervat deja.
La finalizarea unei comenzi si in timp ce are loc livrarea produsului cerut beneficiarului lui (care dureaza cateva saptamani), in ASiS se genereaza automat o factura in format electronic care poate fi vizualizata inca din momentul emiterii ei de catre beneficiar, prin intermediul sistemului EDI.
Totodata finalizarea procesului de productie pentru o anumita comanda inseamna si generarea automata a consumurilor de materii prime pentru acea comanda, totalizarea cuantumului de ore-munca pe operatii folosite, generarea situatiei rebuturilor, etc.
Fiind un sistem integrat, ASiS preia in celelate module ale sale o serie de parametri si informatii economice din procesul de productie. Un mic exemplu ar fi faptul ca, in aplicatia de Personal si Salarizare, exista o corelatie directa intre numarul rebuturilor care rezulta in urma unor operatii efectuate manual si cuantumul premiilor pe care le vor primi angajatii care au efectuat acele operatii.
Pe baza informatiilor structurate din sistemul ASiS, managerii aproba bugetele viitoare, stabilesc incadrarea in bugetele definite pe sectii si departamente. Toate informatiile sunt centralizate sub forma de rapoarte detaliate sau indicatori economico-financiari, in cadrul lor, managerii de la diferite nivele avand posibilitati de filtrare nenumarate.

“În acest moment fluxurile Anvis Rom sunt optimizate iar redundanta in operare a fost eliminata. Investitia in ASiS ERP a insemnat o imbunatatire evidenta a fluxului informational iar colaborarea dintre departamente a crescut considerabil. Chiar daca nevoile Anvis se vor schimba in timp, conducerea companiei se poate baza pe posibilitatea de adaptare rapida a solutiei ASiS dupa noi cerinte.”– a declarat Laviniu Gabor, manager al Economic Data System din Oradea, partener de implementare a solutiei ASiS ERP.