NEWS — November 11, 2016 at 7:57 am

Anastasios Tzoulas, Telekom Romania: Avem cresteri pe segmentele de servicii TV și wholesale.

by
Anastasios Tzoulas, CFO Telekom Romania
Anastasios Tzoulas, CFO Telekom Romania

Rezultatele financiare pentru T3 2016 raportate de Telekom Romania Communications au fost marcate de o creștere a veniturilor și a EBITDA, precum și de evoluția constantă a ofertelor convergente fix-mobil, TV și wholesale. Veniturile au fost de 149,1 milioane euro, cu 3,9% mai mari decât în T3 2015, iar pentru primele nouă luni ale anului, acestea au ajuns la 435,7 milioane euro, mai mici cu 1,6% față de aceeași perioadă a anului 2015.  

Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru T3 2016 a fost de 29,5 milioane euro față de 23,9 milioane euro în T3 2015, mai mare cu 23,4%, în principal datorită controlului strict al costurilor indirecte, al evoluției segmentului wholesale și a proiectului Ro-NET, în timp ce pentru perioada aferentă primelor nouă luni a fost mai mică cu 21,3%, ajungând la 65,2 milioane euro versus 82,8 milioane euro de la un an la altul. Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea, cheltuielile legate de programele de pensionare voluntară şi costurile de restructurare, au rămas la nivelul celor din T3 2015, în ciuda unor costuri de interconectare mai mari.

Telekom Romania Communications a înregistrat 338.232 de clienți pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 92% mai mulți față de T3 2015.

Creșterea cu 2,1% a bazei de clienți de servicii TV este în linie cu cele raportate în trimestrele anterioare. Numărul abonaților TV a ajuns la 1,46 milioane la finalul lui septembrie 2016, cu venituri aferente mai mari cu 5% față de T3 2015. Tehnologia TV din portofoliul Telekom cu cea mai mare rată de creștere a fost IPTV. În ceea ce privește FTTx, acoperirea cu fibră optică a crescut la aproape două milioane de gospodării, de la 1,7 milioane la finalul T2 2016. Clienții care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru Internet și de servicii de televiziune interactivă (IPTV).

Numărul abonaților de Internet broadband (atât de pe segmentul fix, cât și de pe cel mobil) a rămas relativ stabil în T3 2016 versus T2 2016, atingând 1,188 milioane față de 1,194 milioane. Veniturile generate de serviciul de Internet pentru T3 2016 au scăzut uşor (-1%) comparativ cu perioada similară a anului 2015. Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au fost 2,165 milioane. În ciuda evoluției veniturilor din servicii mobile, veniturile din voce fixă s-au redus cu 13% în T3 2016.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 18,6% în T3 2016, ajungând la 31,3 milioane euro față de aceeași perioadă a anului 2015, în timp ce pentru primele nouă luni creșterea a fost de 8,9%, la 85,4 milioane euro.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a rămas la același nivel în T3 2016 față de perioada similară a anului trecut, respectiv la 4,814 milioane.