NEW TECHNOLOGY — November 21, 2016 at 11:33 am

Realitatea virtuală schimbă conceptul întreprinderilor tradiționale

by

 Tehnologiile de realitate virtuală și realitate augmentată sunt din ce în ce mai populare și dezvoltate, schimbând modul de lucru al tuturor companiilor, începând de la constructorii auto, până la comercianții cu amănuntul.

Inginerii Ford lucreaza in mediul virtual
Inginerii Ford lucreaza in laboratorul de realitate virtuala

Schimbările sunt majore, începând de la modul de interacționare al angajaților, până la modul efectiv de producție. Compania de construcții și inginerie Black&Veatch a căutat soluții pentru eliminarea decalajului geografic dintre angajații și locurile sale de muncă, dar și să își instruiască în timp real personalul din întreaga lume. Compania a ales să lucreze cu Microsoft HoloLens, un calculator holografic construit într-un set de căști care permite utilizatorilor să interacționeze cu un conținut digital bogat și holograme. În prezent o echipă de construcție care lucrează în Myanmar, un inginer din SUA și altul din Anglia, lucrează împreună utilizând Microsoft HoloLens pentru a vedea infrastructura instalației și operațiunile în timp real, ca și cum toți ar fi în locul unde se lucrează. Acest lucru a venit după analizarea timp de 18 luni a posibilității utilizării unor asemenea tehnologii.

Utilizarea tehnologiilor de realitate virtuală și augmentată este văzută de experți ca începutul unei revoluții a tehnologiei, recreației și a interacțiunii intre clienți și angajații companiilor. Utilizarea acestor tehnologii va duce la creșterea calității serviciilor și a productivității. Spațiul prezentului poate fi depășit utilizând aceste tehnologii, prin implementarea lor virtuală, dezvoltatorii având posibilitatea să identifice anumite probleme chiar înaintea demarării proiectului fizic. În același timp, pentru proiectele deja demarate, eventuale probleme sau greutăți, pot fi identificate și rezolvate de ingineri de la distanță, doar prin ghidarea virtuală a celor de la fața locului. Așteptările de la piața celor două tehnologii sunt foarte mari, conform estimărilor International Data Corp, veniturile mondiale pentru aceste tehnologii vor crește de la 5,2 miliarde de dolari în 2016, la 162 miliarde de dolari în 2020. Cele doua tehnologii vor continua să evolueze rapid, devenind tot mai răspândite în aplicațiile de consum și de afaceri.

Accenture a implementat în 2016 pentru Fiat Chrysler, o aplicație care face parte dintr-un nou comerț augmentat. Prin această aplicație, clienții pot vedea o mașină în spațiul fizic din fața lor, cu ajutorul unei tablete. Astfel, potențialul cumpărător poate vedea cum ar arăta în viața reală mașina pe care dorește să o cumpere. Compania spune că dezvoltarea unor asemenea aplicații nu se pot realiza cu oameni existenți în companiile IT, necesitând profesioniști pentru partea de UX, Java, optimizare fișiere și programare, pentru a obține cea mai bună și realistă experiență.

Ford lucrează cu asemenea tehnologii încă din anul 1999, în prezent utilizând un laborator de realitate virtuală de înaltă definiție, prin care designerii și inginerii pot lucra împreună la dezvoltarea noilor vehicule, indiferent de locația acestora. Ford a folosit această tehnologie pentru rezolvarea problemelor de ergonomie, prin realizarea unui spațiu virtual unde pot fi testate noile prototipuri, în special la partea de inginerie și design. Ca exemplu de eficiență prin utilizarea acestor tehnologii, Ford a modificat planurile modelului Mustang, după ce a identificat un panou de siguranțe greu de accesat. Conform Ford, au fost verificate prin această metodă peste 135.000 detalii pentru 193 prototipuri de vehicule virtuale. Ford a știut să dezvolte aplicații virtuale utilizând programatori cu experiență care au dezvoltat atât softuri cât și jocuri pe calculator.