Transport/Travel — December 1, 2016 at 9:46 am

Companiile aeriene caută modalităţi noi de a rezolva o problemă de 60 miliarde USD

by

 

airline-disruption-managementUn nou raport publicat de T2RL şi Amadeus relevă că problemele legate defluenţa zborurilor costă industria de turism aproape 8% din veniturile globale în fiecare an

Cum numărul de pasageri care folosesc călătoriile cu avionul în fiecare an este estimat să crească la 7,3 miliarde până în 2034, chestiunile de asigurare a fluenţei zborurilor vor deveni o problemă operaţională din ce în ce mai costisitoare de rezolvat de către operatorii aerieni, aeroporturi şi hoteluri.

Vremea rea, dezastrele naturale şi grevele costă industria călătoriilor cu avionul până la 60 miliarde de dolari anual, ceea ce echivalează cu 8 la sută din veniturile globale ale industriei, conform raportului.

Intitulat Airline Disruption Management şi întocmit de firma de consultanţă IT în aviaţie T2RL la comanda Amadeus, raportul a mai descoperit că astfel de disruperi se extind în mod ,,viral” în întreg ecosistemul de transport: impactul devastator al avioanelor şi echipajelor care nu funcţionează conform orarului înseamnă propagări de anulări şi întârzieri pentru întregi reţele de transport, totul pornind adesea de la o problemă iniţială relativ minoră.

Totodată, raportul arată că reglementări din cadrul industriei precum Tarmac Delay Rule din Statele Unite şi Mandatory Compensation for Delays din spaţiul UE stimulează operatorii de linii aeriene să dezvolte proceduri standard de gestionare a situaţiilor disruptive.

Analiza T2RL a identificat o gamă de chestiuni pe baza interviurilor realizate cu experţi de frunte din organizaţii din cadrul industriei de profil, printre care se numără American Express GBT, ANA, Gatwick Airport, IATA, Southwest Airlines, Star Alliance, Swiss International Airlines, şi Yas Viceroy Hotel.

Alte rezultate ale raportului includ următoarele:

• Ne îndreptăm către un prag tehnologic: Motivaţia tot mai mare a consiliilor de administraţie ale liniilor aeriene de a investi în soluţii de management al situaţiilor disruptive, în combinaţie cu atenţia în creştere şi promisiunile legate de oferirea de proofs of concept din partea vendorilor IT indică apropierea unui prag tehnologic în anii care vin.

• Colaborarea este critică pentru o abordare integrată: Mai buna comunicare între managerii de operaţiuni, aeroporturi şi companiile de servicii aeriene va conduce la o colaborare mai strânsă. În viitor, chiar şi operatorii aerieni în strânsă competiţie vor lucra împreună în cazul apariţiei de situaţii disruptive.

Ira Gershkoff, Principal Consultant, T2RL şi autorul raportului, a comentat: ,,Sunt toate motivele să credem că în anii care vin vor fi în fine abordate provocări istorice precum rerutarea avioanelor, echipajelo şi pasagerilor în cazul unor situaţii disruptive. După o perioadă de investiţii limitate în acest sens, consiliile de administraţie ale liniilor aeriene par a-şi fi redobândit disponibilitatea de a aloca fonduri, alimentată în mare parte de nevoia de acoperire în fapte a promisiunilor legate de vânzarea de produse. Cel mai important lucru aici este colaborarea în cadrul întregii industrii pentru a minimiza impactul asupra călătorului.”

Comentând asupra naturii situaţiilor disruptive în cazul călătoriilor cu avionul, Jim Crites, EVP Operations, Dallas/Fort Worth Airport, a spus: ,,Liniile aeriene trec la următoarea etapă în încercarea de a pune la punct detaliiile şi de a optimiza rutele avioanelor – ca atare, încep să întocmească planuri în caz de situaţii disruptive, astfel încât să nu se încurce unele pe altele. Ne găsim în etapele iniţiale ale unui asemenea plan în acest moment, însă foarte important este faptul că sunt introduse şi aeroporturile în acest univers al luării unor decizii colective.”

Julia Sattel, Global Head of Airline IT, Amadeus, a adăugat: ,,Managementul situaţiilor disruptive reprezintă una din cele mai importante provocări operaţionale cu care se confruntă clienţii noştri din zona liniilor aeriene. Orice diminuare a acestei probleme care costă 60 de miliarde de dolari anual va genera profituri substanţiale, ca să nu mai menţionăm aici faptul că va adresa un motiv esenţial de frustrare reclamat de pasageri în cadrul studiilor în fiecare an. Nu mai e nevoie să adăugăm că tehnicienii şi inginerii Amadeus lucrează chiar acum la rezolvarea acestei provocări legate de gestiunea situaţiilor disruptive.”

Rezultatele raportului vor fi discutate în cadrul unui panel compus din nume de marcă din cadrul industriei în cursul unei sesiuni a World Passenger Symposium organizat de IATA în data de 18 octombrie.