Studii — December 14, 2016 at 3:31 pm

O treime dintre companiile mici și mijlocii nu au o prezență online

by

Conform unui studiu realizat de Smart Bill și agenția de marketing online Canopy, 69% dintre companiile mici și mijlocii din România dețin un site web, în timp ce o treime nu au nicio identitate online. Mai mult, 63% dintre companiile care susțin că nu au site consideră că nu este necesară o prezență online, motivele fiind dintre cele mai diverse: afacerea este la început, nu au avut până acum resurse interne necesare sau nu îi văd relevanța  pentru profilul companiei.

istock_000000572188small

De asemenea, pentru a se promova, afacerile prezente online apelează în special la social media, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), e-mail marketing și Pay Per Click (PPC). Studiul a fost realizat în luna decembrie, pe un eșantion de 1.000 de companii mici și mijlocii din România.

Pentru a ajuta afacerile din România să înțeleagă mai bine mediul online și oportunitățile sale, Smart Bill și agenția Canopy lansează în premieră trei ghiduri de business pe care le pune la dispoziție, gratuit, companiilor din România.

Conform studiului, 18% dintre companii au menționat că lipsa timpului este unul dintre motivele pentru care nu au încă un site, 5,43% au afirmat că nu au știut cum să demareze un astfel de proiect, în timp ce 4,18% au indicat lipsa fondurilor ca principala frână în crearea unei prezențe online. Doar 10% dintre companii care nu dețin un site web au precizat că intenționează să construiască unul în perioada următoare sau că site-ul e deja în construcție.

Cum se promovează afacerile din România

Dintre companiile care au declarat că dețin un site web, 66% aleg să își promoveze serviciile și produsele prin intermediul Social Media, în timp ce 53% folosesc tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimization) pentru promovarea în mediul online. Aproximativ 38% dintre respondenți au indicat e-mail marketing-ul ca principală modalitate de promovare, în timp ce campaniile Pay Per Click (PPC) au fost preferate de 33% din respondenți, iar campaniile de marketing afiliat au fost utilizate de 13% din companiile participante la chestionar. Puțin peste 10% au declarat că folosesc și alte metode de promovare online.

De asemenea, circa 68% dintre companiile chestionate au declarat că site-ul este gestionat de o persoană desemnată din cadrul firmei, în timp ce 17% își gestionează prezența pe web prin intermediul unei agenții de publicitate sau a unui colaborator extern și doar 6% dintre companii au delegat această responsabilitate unui departament specializat de marketing online. Interesant este și faptul că în aproximativ 9% dintre companii prezența online e gestionată de către administratorul afacerii sau proprietarul site-ului.

Cele trei ghiduri de business grupate sub conceptul „Cum să facturezi mai mult și mai ușor”, vin cu o abordare practică a oportunităților din mediul online și canalelor de promovare disponibile. Fiecare antreprenor, om de vânzări sau specialist în marketing poate învăța în mod practic cum construiești pas cu pas o prezență online memorabilă, cum interacționezi și comunici relevant cu clienții tăi sau cum poți descoperi punctele forte pe care poți miza în lupta cu alți competitori. Mai mult de atât, cititorii vor descoperi cum poți promova eficient o afacere, cu focus pe rezultate și vor primi acces la exemple de strategii aplicate de companii cu succes în mediul digital.

Ghidurile  vor fi disponibile gratuit, începând cu 14 decembrie, în exclusivitate pentru clienții Smart Bill, urmând ca din ianuarie să fie puse la dispoziția tuturor companiilor. Companiile interesate să primească ghidurile începând cu luna ianuarie se pot înregistra aici: https://www.smartbill.ro/preinregistrare-cum-sa-facturezi-mai-mult-si-mai-usor/.