Bizpoint — January 15, 2017 at 4:08 pm

Un consumator tot mai electronizat

by

CESLasVegasTradiţional, fiecare an începe cu marele eveniment Consumer Electronic Show din Las Vegas, eveniment care anunţă tendinţele IT de pe piaţa de consum pentru anul respectiv. Nici ediţia din acest an nu s-a abătut de la regulă. Mai mult, a consolidat o tendinţă prezentă de câţiva ani pe piaţă, anume aceea a digitizării tot mai accentuate a dispozitivelor folosite de publicul larg.

Dacă firmele mici au venit cu inovaţii pentru zone de nişă, numele mari din industrie s-au mulţumit să prezinte produse cu design nou care încearcă să menţină ritmul cu ultimele progrese din tehnologia procesoarelor şi zona de conectivitate.

Cel mai interesant, însă, în opinia mea, a fost faptul că ediţia din acest an a demonstrat clar o altă tendinţă, evidenţiată în rapoartele de business ale anului trecut: aceea a încheierii de alianţe cu jucători de pe alte pieţe în vederea dezvoltării de noi nişe de afaceri. Un exemplu la târgul din acest an a fost oferit de Lenovo, care a proiectat, în parteneriat cu Amazon, o nouă aplicaţie inteligentă pentru gospodării, botezată Smart Assistant.

Un alt exemplu a fost oferit de Norton, un nume de referinţă de pe piaţa produselor software de securitate, care a lansat la CES un router WiFi. Ca să nu deranjeze designul interior al casei sau al biroului de lucru, noul dispozitiv a fost proiectat să arate ca o sculptură, deşi el este un router wireless complet, care se bazează pe caracteristicile de securitate Norton pentru contracararea pericolelor cibernetice de la adresa reţelei locale. Dispozitivul este similar cu routerul securizat lansat de ceva vreme de BitDefender.

Vizualul a fost, poate, adevărata vedetă a acestei ediţii. Mai exact, incorporarea de cât mai multe ecrane în tot felul de dispozitive. Sau lansarea de ecrane cât mai mari şi mai performante din punct de vedere al redării imaginii. Nume consacrate precum Samsung sau LG au deţinut, din acest punct de vedere, capul de afiş, însă au existat şi unele mici surprize. Una dintre acestea a aparţinut unei firme mici, Razer, care a dezvoltat un concept de design prin care notebook-urile sunt echipate cu trei ecrane. Practic, pe ambele laturi ale ecranului principal au fost montate ecrane suplimentare, fapt care transformă, ca aspect, notebook-ul într-un desktop multi-monitor. În această cursă a vizualului s-au lansat şi nume de referinţă mai conservatoare din IT-ul tradiţional, precum HP.