Servicii Profesionale — January 31, 2017 at 2:52 pm

Golin & bloggerul Alex Ciucă (Hoinaru) lansează cea de-a VI- a ediție a raportului Media Recap & Digital Predictions

by

Media Recap 2016 & Digital Predictions 2017Conținutul video și storytelling-ul au fost principalele tendințe în comunicare care au confirmat anul trecut, urmând ca acestea să fie implementate din ce în ce mai mult de către brandurile din România anul acesta, potrivit Media Recap 2016 & Digital Predictions 2017.

Raportul, ajuns la cea de-a VI-a ediție, este realizat anual de The Bridge TM – hubul de social media și digital al agenției Golin – și de bloggerul Alex Ciucă (Hoinaru) pentru a analiza cele mai importante tendințe și evenimente din acest domeniu.

„Media Recap este pentru Golin un pariu care a devenit deja o tradiție – o analiză care a crescut de la un an la altul în importanță, relevanță și vizibilitate. Ediția din acest an introduce o structură duală sinteză-predicție prin adăugarea unui nou capitol cu previziuni pentru 2017, reprezentând în același timp o reflectare a dezvoltării Bridge-ului Golin, care în cinci ani a devenit cea mai puternică divizie de digital din cadrul unei agenţii de PR din România”, afirmă Monica Botez, Managing Partner, Golin.

Unul dintre cele mai importante trenduri din 2017 este preferința tot mai mare pentru conținutul video și vizionarea acestuia fără sunet – mecanisme de răspuns dezvoltate de consumatori pentru a se adapta la fluxul tot mai ridicat de informații din mediul online. În acest context, consumatorii așteaptă plus-valoare din partea brandurilor în schimbul timpului pretrecut de ei în online, ceea ce determină o reconfigurare a strategiilor de marketing și comunicare de la promovarea produselor la cea a valorilor și culturii de brand, adică o trecere de la branded content la content marketing.

Un alt trend relevant în 2017 este strâns legat de scăderea reach-ului organic pentru branduri, care duce la necesitatea unor investiții mai mari în calitatea conținutului pentru a-l expune unui număr mai mare de utilizatori și pentru a-i stimula pe aceștia să interacționeze cu el.

În 2016, aproape toate brandurile B2C au avut ca public țintă generația Millennials, către care au abordat o comunicare individualizată. Astfel, anul trecut, brandurile au comunicat tot mai mult în limbajul de pe Instagram, în video-urile scurte de maximum 60 secunde (Instagram) sau 10 secunde (Snapchat), în GIF-uri, meme-uri sau campanii bazate în totalitate pe emoticoane din dorinţa de a se apropia cât mai mult de consumatori și de a face parte din comunitățile lor.

Anul 2017 va continua să stea sub semnul unor canale digitale cheie, fiecare dintre acestea exploatându-și atuurile și lansând noi funcții care să le aducă poziții dominante în strategiile de comunicare: Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, influențatorii online și publisherii online. Astfel, anul acesta va fi tot mai importantă pentru branduri selecția atentă a acelor canale pe care să-și concentreze eforturile de comunicare pentru a crea conținut de calitate și relevant pentru targetul lor.

O recapitulare a principalelor evenimente din digital în 2016 și o analiză a trendurilor de social media pentru fiecare canal în parte pot fi găsite în cel mai recent raport Media Recap 2016 & Digital Predictions 2017, disponibil aici.