Mobilitate — February 27, 2017 at 8:59 am

Aplicațiile mobile își schimbă forma și conceptul

by

Aplicatia Orange Money

Într-o lume mobilă aflată în creștere rapidă, nu există o definire a timpului și spațiului, chiar dacă doar două platforme mobile domina piața, iOS și Android, aplicațiile trebuie să fie concepute și compatibile cu toate tipurile de platforme și dispozitive. De asemenea aplicațiile trebuie să fie compatibile cu noile categorii de dispozitive mobile, precum ceasuri inteligente și dispozitive de realitate augmentată, dar și cu noua generație de senzori conectați și dispozitive din casă care lucrează prin Internet-of-Things.

Aceste noi dispozitive nu doar că trebuie să fie suportate de toate aplicațiile, dar dau și posibilitatea dezvoltatorilor să dezvolte aplicații noi și inovative care să obțină toate beneficiile noilor dispozitive. Provocarea vine pentru dezvoltatorii de aplicații care trebuie să aleagă între aplicații tip web sau aplicații native separate pentru cele două platforme mobile principale, dar optimizate pentru diferite tipuri de dispozitive.

Dezvoltarea unor aplicații native sau a unor aplicații bazate pe platforme web este o dilemă pentru multe companii, dar în final decizia este luată în funcție de scopul și tipul aplicației, unele companii preferând să dezvolte atât aplicații native cât și tip platformă web. Experții din cadrul laboratorului de inovație Tesco Lab, spun că avantajele cele mai mari le reprezintă în continuare aplicațiile native, având o posibilitate de funcționare și dezvoltare mult mai largă decât o aplicație web. Acest tip de aplicație oferă accesibilitate și siguranță în utilizare, poate fi utilizată offline și poate fi delimitată mult mai bine în cadrul companiei. Aplicațiile native permit de asemenea o colaborare mai bună cu clienții, având posibilitatea să trimită alerte și notificări.

Specialiștii IT ai grupului de magazine de modă Yoox Net-A-Porter (YNAP), spun că deși aplicațiile native sunt mult mai bune în acțiunile cu clienții, există o necesitate și pentru aplicațiile mobile, în special pentru atragerea de noi clienți. Astfel, primul pas considerat pentru atragerea de noi clienți este dezvoltarea unui website eficient, cu ajutorul HTML5. Apoi următoarea etapă este văzută ca trecerea la o aplicație web, descărcată de noul client după vizualizarea website-ului, utilizând aplicații inovative pentru Android, care au și posibilitatea de a opera offline. Apoi șansele sunt mari ca acest client să fie câștigat și sa utilizeze aplicația nativă, cea finală care oferă toată perspectiva peste afacere.

Dar dezvoltarea noilor generații de aplicații vine printr-o schimbare de perspectivă și idei din partea dezvoltatorilor de aplicații, care trebuie să vină cu noi idei pentru dezvoltarea unor noi aplicații și servicii mobile, dar să și colaboreze cu companiile și beneficiarii finali ai noilor tehnologii.