Studii — February 28, 2017 at 7:52 am

Instrumentele avansate de analiză date generează companiilor creşteri de două cifre

by

Analytics

Aproape două treimi din companiile cu strategii bine definite de utilizare a instrumentelor avansate de analiză date raportează marje operaţionale şi venituri în creştere cu 15% sau mai mult, conform unui raport elaborat de Forbes Insights în colaborare cu EY.

Raportul Data & Advanced Analytics: High Stakes, High Rewards arată că organizaţiile care dispun de o strategie de analiză de date bine stabilită, aflată în centrul strategiei de business, consideră că abilitatea companiei lor de a interpreta şi de a extrage informaţii din date reprezintă un avantaj competitiv pentru companie.

66% dintre aceste organizaţii au obţinut o creștere a veniturilor de 15% sau mai mare, în timp ce 63% au raportat o creștere a marjelor operaţionale de 15% sau mai mult în 2016. În plus, 60% din aceste companii au declarat că şi-au îmbunătăţit şi profilul de risc.

Având în vedere randamente de asemenea calibru, o strategie de prelucrare şi analiză inteligentă a datelor se dovedeşte atât eficientă, cât şi necesară pentru organizaţiile globale.

În următorii doi ani, peste jumătate din decidenţii din companiile globale care au participat la studiu intenţionează să investească cel puţin 10 milioane USD în instrumente avansate de analiză date.

Carmen Adamescu, Partener, IT Advisory Services, EY România spune: ,,Organizaţiile tradiţionale axate pe procese sunt acum puternic afectate de noua eră digitală a afacerilor, în care datele au devenit un activ strategic. Companiile au trecut de la proiecte-pilot experimentate în diverse unități de business sau țări, la folosirea datelor şi a instrumentelor avansate de analiză la nivelul întregii companii, de-a lungul lanțului valoric, pentru a reorganiza procesele de business astfel încât să răspundă cât mai agil cerintelor clienților. În același timp, pentru a identifica oportunităţi și a veni în întâmpinarea unor nevoi viitoare care să le asigure avantajul competitiv. Tehnologiile de analiză a datelor ajută companiile să fie mai eficiente în prezent și să se pregătească pentru solicitările de mâine sau chiar să le genereze.”

Studiul derulat în rândul a 1500 de directori generali din companii cu venituri anuale de cel puţin 500 milioane USD, a fost proiectat pentru a obţine o evaluare matură a gradului de proactivitate cu 2 care companiile aplică analiza inteligentă a datelor în întreaga gamă de operaţiuni asociate desfăşurării afacerilor. Pe baza scorurilor de evaluare a maturităţii, China îşi menţine primul loc în ierarhie, în vreme ce Statele Unite ocupă locul al doilea, urcând trei locuri faţă de evaluarea anterioară. Marea Britanie se menţine pe poziţia a treia.

În ceea ce privește clasamentul pe industrii, telecomunicaţiile ocupă primul loc, în timp ce produsele de larg consum şi retail-ul au coborât pe locul zece, după ce au ocupat locul cinci în 2015. În acest an, tehnologia se clasează pe locul al doilea, urmată de producţie, locul al treilea.

În zona tehnologiilor emergente, organizaţiile din fruntea ierarhiei folosesc modelarea predictivă (67%), inteligenţa artificială (53%) şi automatizarea robotizată a proceselor (43%).

Într-un studiu similar derulat anul trecut de EY şi Forbes Insights, doar 16% dintre respondenţi au implementat o strategie de tip analytics care să furnizeze informaţii relevante departamentelor de business precum cel de resurse umane, financiar şi supply chain, faţă de 23% din acest an. Deci există un oarecare progres, pe de o parte, dar multe lucruri de făcut, pe de alta.

Studiul din acest an arată, pe mai departe, nevoia de concentrare serioasă pe oamenii care aplică instrumentele de analiză date, care iau decizii şi care schimbă procesele de afaceri în organizaţii.

41% dintre organizaţii încă duc lipsa unei colaborări eficiente între echipa IT, cea de analiză inteligentă şi procesare date şi cea responsabilă cu derularea afacerii.