NEW TECHNOLOGY — February 28, 2017 at 7:34 am

Marile proiecte de date au nevoie de implicare din partea companiilor

by

Costurile lunare pentru accesul la software puternic au ajuns aproape cât costurile lunare pentru servicii digitale într-o simplă casă, dar acest software în cadrul companiilor necesită o administrare corectă și eficientă pentru a mi genera costuri suplimentare mari.

Compania Ocado Technology plătește o sumă modică pentru o aplicație de utilizează un limbaj bazat pe inteligență artificială, dezvoltată de Google, pentru administrarea celor 2000 de emailuri primite zilnic de la clienții săi. Tehnologia este nouă și ajută la cunoașterea costurilor proiectelor de date mari, conducerea companiilor putând lua decizii de a investi în noi proiecte de acest tip. Specialiștii care se ocupă cu datele au la dispoziție o gamă largă de ustensile pentru a analiza cantitățile mari de date cum sunt cele ce provin din email, rețele sociale, internet-of- things și dispozitive mobile. Bariera ce trebuie depășita nu mai este doar cea tehnică, ci și cea logică și conceptuală. Experții atrag totuși atenția că trebuie o administrare serioasă a proiectelor de date structurate, înainte de a trece la cele din surse nestructurate. De exemplu, o companie trebuie să aibă la dispoziție întâi datele financiare și cele necesare proceselor înainte de a începe procesul proiectelor de date mari.

Ocado a dezvoltat un model pentru proiectele de date, care include și limbajul natural care analizează emailurile de la clienți pentru a ajuta agenții umani să lucreze eficient, fără a fi ocupați cu mesaje ce pot fi tratate automat. Încă din anul 2002 Ocado își dezvoltă o gamă largă de aplicații în interiorul companiei, având o structură de management dedicată proiectelor de acest tip. Ocado utilizează limbajul natural de procesare inteligentă al Google, care lucrează cu emailurile venite de la clienți, în special când volumele de lucru sunt crescute.

Fondată în 1862, compania de credite și finanțe Graydon, realizează în ultimii ani o trecere în inteligența artificială pentru a oferi soluții bazate pe date mari clienților săi. Pentru dezvoltarea acestui nou model de lucru, departamentul IT lucrează cu acționarii, clienții dar și cu toate departamentele vitale ale companiei pentru obținerea unei partajări egale a serviciului ce urmează să fie dezvoltat, realizând un model de date experimental. Modelul a fost bazat pe mai multe etape, obținute de la toate departamentele implicate, identificând 6 etape. Începutul a fost identificarea surselor de date, apoi verificarea corectitudinii datelor, procesarea datelor, transformarea datelor, construcția de tablouri de bord și în final analizarea rezultatelor obținute în contextul eficientizării companiei. Pentru realizarea eficientă a acestor 6 etape, a fost implementată o platformă de date în cloud, utilizată în prezent pentru analiza proceselor și performanței în interiorul companiei. Următorul pas este extinderea platformei cloud pentru date și analiză.

Lucrul cu datele mari ajută la dezvoltarea unor noi modele de afaceri și concepte de afaceri. Un exemplu este Open Energi, care utilizează contoare inteligente pentru măsurarea necesității de energie pentru clădiri, utilaje și fabrici. Contoarele inteligente ajută utilizatorii să își înțeleagă consumul de energie și să își administreze dispozitivele care consumă inutil. Acest model utilizează analiza datelor de la contoarele care sintetizează consumul de energie la câteva minute.