Business — March 13, 2017 at 7:56 am

Micile companii de IT greșesc în strategiile de creștere

by

iStock_000004877664MediumMicii întreprinzători lansează companii de servicii IT, de regula începute cu întreprinzătorul ca un singur angajat. Această abordare de lucru tehnic, administrativ și managerial doar cu o singură persoană poate duce la eliminarea oricărei șanse de evoluție și succes a micii afaceri.

Majoritatea micilor întreprinzători lansează o afacere ca un job propriu fără a lua în calcul multe acțiuni administrative necesare, care îl pot distrage de la activitatea efectivă în care s-a lansat. Apoi, în momentul conștientizării acestui fapt, sunt angajați câțiva oameni care să se ocupe de zona administrativă, dar de cele mai multe ori această conștientizare se face fără o strategie clară și eficientă, angajații cei noi lucrând după propriul mod. Apoi, o etapă parcursă de mulți întreprinzători aflați în această situație este revenirea la formula inițială, din nou cu pierderi, fără rezultate și fără creștere.

Conform expertului în afaceri IT, Michael Gerber, decizia de a relua o activitate de la zero după încercarea cu mai mulți angajați, dar fără o strategie bună, este o pierdere de timp și bani. Soluția pentru mici întreprinzători este identificarea elementelor care lipsesc din afaceri, bazându-se pe ce trebuie făcut și ce își dorește întreprinzătorul să realizeze. Câteva abilități esențiale afacerii vor trebui definite, acestea fiind concentrarea, organizarea, logica, inovarea și comunicarea. Cel mai important pas logic este văzut ca înțelegerea faptului că transformarea în antreprenor nu mai este doar un job tehnic, ci un job total, unde acesta este principalul jucător, de care depinde întreg mersul afacerii. O companie abordată corect și logic, poate fi o companie profitabilă chiar și cu un singur angajat, tehnicianul IT transformat în antreprenor.