Business — March 30, 2017 at 5:55 am

Concurența în creștere în domeniul platformelor de colaborare în business

by

Slack 1Companiile concurează constant în lansarea unor soluții de colaborare și chat pentru business, majoritatea fiind văzute generic ca o concurență pentru platforma Slack. În prezent Slack oferă un mediu de colaborare și partajare a informațiilor în cadrul unui client de chat simplu, dar și cu atât a reușit să își consolideze o piață și o bază solidă de utilizatori.

Platforma Slack a fost lansată în urmă cu 4 ani și a ajuns la valoarea record de 3,8 miliarde de dolari, compania ajungând de la zero la 5 milioane de utilizatori activi zilnic în aceeași perioadă. Compania a mers mai departe cu dezvoltarea unui produs dedicat marilor companii, pentru un număr estimat de 500.000 angajați. Succesul în zona marilor companii va duce la eliminarea criticilor aduse versiunilor anterioare, considerate limitate și nescalabile. Piața globală a aplicațiilor de colaborare în business se concentrează asupra evoluției performante a Slack.

Succesul Slack a adus marile companii în piața aceasta, fiecare având o nișe de utilizatori specifică. Microsoft Teams a anunțat o integrare totală cu Office 365, pentru a oferi o soluție completă pentru companiile care se abonează la serviciile companiei. Facebook de asemenea dorește ca serviciul ”At Work” să fie unul pentru întreaga companie, indiferent de tipul angajaților care îl utilizează. Mai concurențial pentru Slack, Google vine cu divizarea Hangouts în Chat și video, oferind o abordare apropiată de cea a Slack. Atlassian oferă o gamă largă de facilități de colaborare concentrate pe roluri diferite, în timp ce Salesforce Chatter se concentrează pe interiorul platformei Salesforce. Cisco Spark vine cu un plan ambițios pentru dezvoltarea unei platforme de comunicare, iar Yammer și Convo sunt două soluții bazate pe cloud chat, care nu sunt foarte populare. Totuși, majoritatea acestor soluții și platforme nu sunt noi, majoritatea ajungând în vizorul utilizatorilor odată cu creșterea necesității de colaborări digitale între companii și angajații acestora.

Revenind la Slack, platforma se diferențiază mult de un simplu serviciu de chat, dorința dezvoltatorilor săi fiind dezvoltarea unei platforme care să fie completată cu plug-inuri pentru scalabilitate și compatibilitate cu alte aplicații și platforme. Compatibilitatea cu aplicații precum Salesforce, Zendesk sau SAP fără a închide platformele și fără a realiza proceduri complicate este un pas spre câștigarea rapidă de clienți. Ținta este obținerea unui loc de muncă virtual, unde angajații nu trebuie să schimbe constant aplicațiile, iar informațiile sunt unificate și vizualizate eficient. Rămâne de văzut dacă Slack își va putea menține supremația și evoluția constant pozitivă cu care a început dezvoltarea, dar este clar că deja a demonstrat că modelul său de platformă de lucru este unul câștigător în domeniul său, chiar și în fața unor giganți vechi în industrie.