Studii — May 29, 2017 at 10:11 am

Amadeus: Soluțiile IT de ultimă generație și externalizarea aduc beneficii tangibile

by

Amadeus a anunțat recent rezultatele studiului „Business travel organization and management in the CEE large and medium enterprises”. Studiul a acoperit câteva țări central și est-europene: Republica Cehă, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania și România, fapt care a permis aprofundarea analizei prin compararea tendințelor românești de călătorii de afaceri cu cele ale altor țări din regiune.

Cu toate că nu sunt încă extrem de răspândite pe piața locală, există un interes major pentru implementarea de soluții IT pentru gestionarea călătoriilor de afaceri. Potrivit studiului, 76% dintre companiile autohtone doresc să implementeze astfel de soluții (media în țările analizate în studiu este de 49%). Principalele  beneficii care sunt așteptate de companii de la soluțiile IT dedicate sunt: asigurarea conformității angajaților cu politicile de călătorie, reducerea timpului de planificare a călătoriilor și transparența proceselor.

Robert Komartin - Regional Manager, Romania & Hungary, General Manager, Amadeus Romania
Robert Komartin – Regional Manager, Romania & Hungary, General Manager, Amadeus Romania

Robert Komartin – Regional Manager, Romania & Hungary, General Manager, Amadeus Romania: “După analizarea rezultatelor studiului se poate vedea limpede că la nivel operațional există multe zone în care companiile văd nevoia de schimbare. Această schimbare țintește formalizarea și optimizarea procesului de gestionare a călătoriilor de afaceri. Este o schimbare pozitivă majoră în abordarea gestionării acestei zone – deoarece se dovedește că în companiile unde astfel de schimbări au fost introduse (a fost definită o politică de călătorii și au fost implementate instrumente IT dedicate) satisfacția legată de organizarea și gestiunea călătoriilor de afaceri este la cel mai înalt nivel.”

Dintre companiile din România interesate de soluții care țin de organizarea și gestionarea călătoriilor de afaceri (76%), mai mult de două cincimi ar fi interesate de disponibilitatea tuturor serviciilor într-un singur loc (42%), posibilitatea de comparare oferte de la diverși furnizori, precum și simplitatea și transparența procesului de organizare a călătoriei de afaceri (37% în ambele cazuri).

De asemenea, un număr impresionant de companii din România (90%) sunt orientate spre cooperarea cu o agenție de turism. După cum se poate vedea și din graficul de mai jos, cele mai importante beneficii pentru companii sunt: suportul  24 x 7 (24 de ore x 7 zile pe săptămână), ajustarea la nevoile companiilor și existența unei persoane de contact.

amadeus