Bizpoint — July 20, 2017 at 6:46 am

O radiografie la zi

by

iot-in-retail_ftswps_story_overviewCea mai nouă ediţie a Cartei albe a IMM-urilor, scoasă anual de către Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România demonstrează, din punct de vedere al utilizării tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor ceea ce experţii susţin de ani de zile, anume că IT&C-ul a devenit blatul de construcţie a tuturor afacerilor moderne.

Ce spune Cartea? Că principalele trei elemente ale tehnologiei informatice utilizate în cadrul IMM-urilor din România sunt computerul (70,82%), internetul (68,64%), aplicaţiile de e-mail (64,53%), site-ul propriu al firmei (27,00%), realizarea de tranzacţii on-line (25,79%) şi folosirea unei reţele intranet (12,83%).

De asemenea,16,83% din companiile intervievate nu folosesc nici unele din sistemele şi facilităţile enumerate mai sus. La nivel general se distinge o evoluţie negativă faţă de anul trecut – creşterea cu 1,41 p.p. a ponderii IMM-urilor care nu utilizează în activitatea lor elementele de bază ale tehnologiei informatice. Ei bine, IMM-urile care au indicat că nu utilizează tehnologia informatică prezintă cea mai mare valoare în rândul întreprinderilor cu rezultate mult mai slabe (50,98%) şi cea mai mică valoare în rândul societăţilor cu performanţe mai bune (9,18%).

Principalele zone ale utilizării internetului şi/sau intranetului sunt: comunicarea cu furnizorii sau clienţii (65,74%), promovarea produselor şi serviciilor oferite (45,76%), obţinerea de informaţii despre mediul de afaceri (39,23%), realizarea de tranzacţii sau plăţi electronice (35,71%), profacilitarea comunicării în cadrul organizaţiei (33,54%) şi altele (1,94%).

Analiza zonelor utilizării internetului şi/sau intranetului în funcţie de sectorul de activitate al IMM-urilor scoate în evidenţă faptul că agenţii economici din domeniul turismului înregistrează valorile maxime pentru: comunicarea cu furnizorii sau clienţii (91,67%), obţinerea informaţiilor despre mediul de afaceri (66,67%), promovarea produselor/serviciilor (91,67%), tranzacţii sau plăţi electronice (66,67%) şi facilitarea comunicării în cadrul firmei (58,33%).

Organizaţiile care au obţinut performanţe mai bune în anul 2016 comparativ cu anul 2015 se caracterizează prin procentul maxim al IMM-urilor care indică utilizarea internetului şi intranetului pentru comunicarea cu furnizorii şi clienţii (71,50%).