NEW TECHNOLOGY powered by FUJITSU — August 21, 2017 at 6:53 am

Automatizarea aduce avantaje superioare în ciuda temerilor că va elimina oamenii din procesele companiilor

by

robotsDe la introducerea automatizării, a roboților și a inteligenței artificiale (AI), oamenii s-au temut că sunt depășiți și înlocuiți în întregime, dar acest lucru a fost deja demonstrat ca fals. Totuși când un sistem computerizat asamblat precis, fără concept de epuizare sau de eroare, înlocuiește forța umană, există o inevitabilă îndoială că tehnologia va transforma în curând anumite locuri de muncă în locuri învechite sau care nu se mai pretează pentru oameni. În prezent, ca negativiști, în loc să profităm pur și simplu de ceea ce automatizarea poate face pentru noi, noi facem un pas înapoi prin a ne imagina lumea fără automatizare.

Într-o companie, alături de conducere, mai există de exemplu alți 100 de angajați, care în loc să lucreze la proiecte strategice care pot adăuga valoare companiei, sunt ținuți în loc cu multe sarcini care ar putea fi realizate de sisteme automatizate, cum ar fi introducerea datelor sau alte procese care duc la apariția lungilor ore suplimentare, obositoare și costisitoare. Un sondaj realizat de ServiceNow a realizat o imagine de ansamblu, cu 91% dintre conducătorii unor corporații care spun că angajații lor calificați își petrec prea mult timp pe sarcini administrative. Pentru a elimina acest decalaj, automatizarea înlocuiește eficient munca de rutină, eliberând timpul angajaților pentru a trece la activități aducătoare de valoare pentru companii, care necesită creativitate și rezolvarea problemelor importante. Studiul a vizat companii care au automatizat cel puțin 70% din procesele lor de afaceri și comparându-le cu companii care au automatizat mai puțin de 30%. Rezultatele au subliniat faptul că companiile foarte automatizate au de șase ori mai multe șanse să înregistreze o creștere a veniturilor cu peste 15%. În plus, pentru fiecare creștere de 10 puncte în automatizarea proceselor de business, creșterea veniturilor este de aproximativ 7,64%.

Automatizarea și ocuparea forței de muncă nu trebuie să fie atât de reciproc exclusive, raportul “Viitorul locurilor de muncă” al Forumului Economic Mondial afirmând că progresul tehnologic, printre alți factori sociali, va crea 2,1 milioane de noi locuri de muncă până în 2020. Mai mult, Forrester prevede, de asemenea, că vor fi create 14,9 milioane de locuri de muncă din cauza automatizării, până în 2027.

În Singapore, cei mai importanți utilizatori de automatizare au demonstrat că aceasta duce la reproiectarea muncii, mai degrabă, decât la reducerea locurilor de muncă, eliminând sarcinile repetitive și standardizate și ajutând angajații să lucreze la adevăratul lor potențial. La un mare spital din Singapore, Farmacia de Urgențe deservește o serie de secții unde fiecare minut este o chestiune de viață și de moarte. Procesul de lucru vine sub forma unui sistem robotizat de distribuire a sticlelor, care încarcă automat, sortează, asamblează și etichetează sticle de medicamente. Singurele proceduri care mai sunt realizate de oameni sunt controalele finale de calitate. Cu timpul eliberat prin implementarea roboților, personalul farmaciei a fost capabil să preia sarcini mai specializate, cum ar fi verificările de siguranță și comunicarea cu pacienții, ceea ce a dus în cele din urmă la clienți mai mulțumiți și angajați mai performanți.

Mai mult, 45% dintre angajații din Singapore împărtășesc ideea că automatizarea va face mai bine la locurile lor de muncă. Dincolo de reproiectarea activității de rutină, piața automatizării prezintă un întreg ecosistem de oportunități de creștere. Cu o cerere în creștere de inovare constantă, forța de muncă de astăzi va fi în mare parte bazată pe cunoaștere. O nouă generație de angajați calificați va fi obligată să utilizeze modalități inovatoare de facilitare a colaborării dintre oameni și mașini, maximizând astfel potențialul de creștere a productivității și a inovării. 9 din 10 companii spun că deja au implementate procese ample de automatizare, deci devine clar că timpul pentru automatizare este chiar acum, nu în decenii, ci doar în câțiva ani. Automatizarea trebuie să fie în partea de sus a agendei fiecărei companii. Companiile cu niveluri scăzute de automatizare trebuie să identifice și să automatizeze procesele de afaceri cu impact și potențial ridicat, iar cele cu niveluri mai mari de automatizare trebuie să urmărească în mod agresiv automatizarea inteligentă. Automatizarea inteligentă nu trebuie percepută ca un rival, ci mai degrabă ca o piatră de temelie pentru a împinge companiile să-și deblocheze potențialul și să realizeze mai mult într-o perioadă mai scurtă de timp, începând cu o productivitate sporită, valori mai mari de creștere, cheltuieli reduse, dar și crearea de noi locuri de muncă pentru oameni, locuri de muncă creative!