Retail / Horeca — October 9, 2017 at 7:51 am

Comercianții produselor de modă trec în era digitală

by

Retail fashion

Începând cu inovația constantă, retailerii de modă investesc în tehnologie pentru a rămâne relevanți și eficienți pentru clienții lor. Comercianții produselor de modă și dezvoltatorii de tehnologii inovative au oportunitate în cadrul marilor evenimente de a discuta și de a prezenta inovația în sectoarele lor de activitate cu clienții, dar și pentru organizarea internă a livrărilor.
Lansarea unui program subvenționat, promite să ajute cumpărătorii online să găsească haine care se potrivesc profilului lor corporal, fiind adaptate fiecărui client în parte. Luând forma unui add-on pentru motoarele de căutare, acestea permit distribuitorilor participanți să furnizeze clienților lor o gamă de articole disponibile pe baza vârstei, înălțimii și greutății lor. Folosind un algoritm care combină clasificarea îmbrăcămintei, cartografierea atributelor, știința datelor și informațiile despre istoricul cumpărătorilor, sistemul a fost conceput pentru a rezolva problema consumatorilor fideli și pentru a găsi cea mai potrivită măsură atunci când cumpără articole online.

Există o multitudine de mărci care au experimentat utilizarea mediilor sociale pentru a facilita achizițiile instantanee ale unor linii prezentate la evenimentele, însă Amazon a furat titlul în această zonă într-un timp foarte scurt. Amazon, care se află la primele etape ale vânzării articolelor de modă proprii, a testat livrarea rapidă a unei game noi de la un designer renumit, oferind în mod eficient un serviciu de livrare în 60 de minute.

La Barcelona, comercianții de modă au discutat despre modul în care au utilizat tehnologia în lanțurile lor de aprovizionare. Sistemul de planificare a ciclului de viață end-to-end, de la Oracle, oferă o abordare bazată pe analiză pentru planificarea sortimentelor și gestionarea fluxului stocurilor prin intermediul ciclului de cumpărare al produselor. Sistemul leagă sediul central cu fiecare regiune pentru a asigura procese de aprovizionare mai eficiente și ușoare, cum ar fi transferurile de la magazin la magazin în perioadele cu vânzări crescute și optimizarea stocurilor pentru fiecare magazin.

Există comercianți cu amănuntul care utilizează tehnologia de optimizare a clearance-ului de la Oracle în cloud. Un avantaj cheie identificat este reducerea mărfurilor procesate manual în timpul sezonului de vânzări, avantaj deosebit de util pentru o companie care vinde zeci de mii de produse diferite. Sistemul integrat bazat pe analytics marchează o tranziție de la utilizarea Microsoft Excel pentru stabilirea prețurilor.

Pe măsură ce jucătorii vânzărilor de modă se luptă cu provocările aduse cumpărătorul modern, comercianții digitali nativi continuă să schimbe regulile de vânzare cu amănuntul tradiționale, cu propuneri de tehnologii intuitive. Unele magazine oferă serviciul click-and-collect Powered by Doddle. Sistemul include o multitudine de module software, de formare, de comunicații și de analiză, care vizează îmbunătățirea experienței clienților și ajută distribuitorul să creeze valoare incrementală din colectarea datelor. Software-ul lui Doddle permite companiilor să se ocupe de primirea și stocarea mărfurilor, de comunicațiile cu clienți orientate puncte principale ale vânzărilor și evenimente, totul utilizând o singură platformă, iar comerciantul poate accesa sistemul dintr-un dispozitiv mobil atunci când deservește clienții aflați în magazin.

Amazon Fashion a anunțat, de asemenea, serviciul Prime Wardrobe, care va permite consumatorilor să încerce comenzile online înainte de a le cumpăra efectiv. Cumpărătorii pot comanda și primi trei sau mai multe articole de îmbrăcăminte, având la dispoziție șapte zile pentru a le proba și a decide ce cumpără, aceștia fiind taxați numai dacă optează pentru păstrarea articolelor sau a unora dintre cele trei articole, în caz contrar le pot returna fără costuri.

Aceste tehnologii bazate pe IoT și AI aduc un nou val al vânzărilor care reduce randamentele pe termen lung, dar vor putea să crească și numărul de articole care intră în coșul cumpărătorului în primă instanță. Multe servicii testate Amazon sunt adoptate mai târziu în sectorul de comerț cu amănuntul mai larg, mai ales atunci când procesul de returnare clasică, costisitoare, afectează atât de multe companii.