Financiar-Bancar — October 20, 2017 at 6:07 pm

(R)Evolutia digitala in Banking

by

Cunoscuta pentru o atitudine mai conservatoare, industria bancara se schimba si se adapteaza noilor tendinte din era digitala, pentru a raspunde mai bine nevoilor clientilor sai.

Serviciile financiar-bancare sunt, intr-adevar, in acest moment destul de informatizate si functioneaza, in sensul ca este asigurat fluxul de informatii necesar stocarii si procesarii de diverse operatiuni.

Insa multitudinea de sisteme si volumul de date face ca actionarea pe baza lor sa fie destul de rigida, complicata si genereaza costuri aditionale de operare si frustrare, cateodata, din partea clientilor. Spre exemplu, in ceea ce priveste procesul de creditare, lucrurile sunt inca foarte greoaie, si implica multe documente, semnaturi si prezenta fizica in reteaua bancara.

Financial_Image

Estimarile arata ca, in foarte putini ani de-acum incolo, o generatie intreaga va fi activa aproape exclusiv digital si tocmai de aceea toate entitatile bancare vor trebui sa fie pregatite deja la acel moment sa ajunga la aceasta generatie prin singurul canal pe care ea o cunoaste, fiindca s-a nascut in aceasta era: digital.

Digitalizarea este pasul urmator si solutiile de Business Inteligence sunt menite sa accelereze procesele. Astfel, sa colectezi toate datele rapid si eficient, sa analizezi si sa decizi inseamna sa ai un avantaj competitive care, si in banking, face diferenta, la fel ca si in alte domenii in care interactiunea cu clientul este cea mai importanta.

Argumentele care demonstreaza ca solutia Qlik este potrivita pentru Banking tin de volumul de date prelucrate, timpul de prelucrare si de obtinere a unor informatii mai clare, dar si mai complexe, cu rezultat final, vizibil in eficienta si transparenta procesului decizional.

1. Concentrarea si accesibilitatea informatiilor.
Qlik asigura extragerea si prelucrarea unor informatii foarte detaliate despre operatiunile bancii, permitand astfel deciziile rapide necesare pentru cresterea performantei generale. Informatii importante devin accesibile intr-o maniera „self-service”, ceea ce le permite sa lucreze mai inteligent, sa ia decizii in timp util si sa descopere informatii valoroase, aproape imposibil de identificat anterior.

2. Lucrul facil cu volume mari de date.
Coagularea si integrarea mai multor baze de date, in diferite forme, permite realizarea si intelegerea logica a relatiilor subtile dintre diverse informatii, departamente si a intregului organism de business bancar.

3. Disponibilitatea pentru mai multe linii de business.
Solutia Qlik asigura usurinta si flexibilitate in utilizare si poate acoperi mai multe linii de business. Cu alte cuvinte, la aceleasi date si rapoarte pre-stabilite pot avea acces mai multe departamente care, la randul lor, le pot disemina in diferite raportari ulterioare.

4. Rapiditate si eficienta.
Rapoartele manageriale se obtin cu Qlik in minute, fata de o zi sau chiar mai mult, fata de timpul obisnuit necesar de obtinere. Timpul de acces la informatiile utile este redus semnificativ. Accesul instant la indicatori macro, dar si la informatii detaliate, care nu era posibil inainte de aplicarea acestei solutii, pentru ca datele disponibile erau finalizate in diferite formate ori erau stocate in diverse alte aplicatii, foldere si documente, ceea ce, in momente decizionale-cheie, devine o piedica in a lucra eficient.

Aceste argumente pot fi enuntate simplu, inca din faza de constructie a solutiei pentru o entitate din acest domeniu, dar este evidenta mai ales dupa implementarea acesteia.

Cativa jucatori importanti ai industriei bancare din Romania, precum Raiffeisen Bank si ING Bank, folosesc deja astfel de solutii pentru a-si creste performantele.

,,Cu Qlik am reusit sa facem segmentarea pietei tinta mult mai rapid si usor, ceea ce a dus la descoperirea acelor clustere in care nu se actionase inca suficient. Aceste operatiuni au dus la o mai buna structurare si organizare a vanzarilor si a actiunilor de marketing care sprijina echipele de vanzari”, declara Adrian Piscu, Development Manager, MCB, ING Bank Romania

Qlik, propunerea Relevance pentru Banking si Industria Financiara, este o platforma de BI Asociativ care combina puterea de a conecta si corela multe date, cu vizualizarea facila a celor mai importanti indicatori financiari, oferind astfel oamenilor de business informatia necesare unui proces decizional optim.

Vorbim astazi natural despre popularea automata a datelor intr-un sistem, in loc de multiplu input uman (digital customer enrollment) , OCR-izare in loc de scanare, poze in loc de copiatoare, identificare electronica in loc de “semnat in prezenta mea pe 100 de pagini”, semnatura biometrica/ electronica in loc de “am luat la cunostinta/ am primit un exemplar”, procese digitalizate in loc de “am trimis dosarul si asteptam raspuns, va anuntam noi, mai trebuie o hartie, a solicitat riscul”.

Cu alte cuvinte, pentru ca o multitudine de date sa poata fi colectate, prelucrate si accesate pentru procese mai bune si mai rapide, se impune aproape de la sine o solutie BI precum Qlik, lider de 7 ani in Gartner.