IT Efficiency / Sustainability — October 25, 2017 at 8:11 am

Băncile se luptă să reducă ineficiența și costurile prin implementarea inteligenței artificiale

by

US Dollars and darts

2016 a fost anul în care un număr mare de bănci și-au anunțat intențiile de reducere a costurilor cu până la 20%. Totul vine în contextul unei cereri în creștere pentru sectorul serviciilor bancare, dar și al noilor tehnologii care ajută la eficientizarea proceselor. Multe bănci s-au îndreptat către tehnologie pentru a atinge aceste obiective.

În anul 2017 este așteptată o tendință similară, care se menține în apropierea sfârșitului anului, cu o atenție continuă asupra reducerilor de costuri. Valorificarea noilor evoluții din automatizare este principala țintă în abordarea provocărilor care conduc la reducerea costurilor. Pentru o industrie care, în mod tradițional, este foarte riscantă, această insecuritate suplimentară a lăsat factorii de decizie la limită și le-a îndreptat atenția către abordări conștiente de costuri și precauție în 2017. Teoria este că băncile pot compensa aceste incertitudini pe partea veniturilor.

Băncile se orientează către tehnologie pentru a rezolva problemele ce duc la cheltuieli crescute, conducând la adoptarea inteligenței artificiale și biometriei, pentru a transforma operațiunile, în special în domenii precum sectorul bancar cu amănuntul și managementul depozitelor bancare mari. Există implicații directe și grave pentru formarea forței lor de muncă și a portofoliilor imobiliare, deoarece băncile conduc programele de optimizare de la nivel de administrație. Cu cea mai recentă tehnologie de realizare a planificării scenariilor în timp real și a analizei eficienței organizatorice, băncile pot avea o vizibilitate mai mare asupra ajustărilor necesare în ceea ce privește numărul de angajați și imobile, pentru a eficientiza operațiunile, respectând în același timp cerințele moderne ale consumatorilor.

Una din cele mai mari bănci din Marea Britanie a implementat o nouă soluție de planificare și management al performanței, pentru a susține un plan de reducere a numărului de angajați, chiar cu numere de ordinul miilor, în toate zonele de activitate ale băncii. Cu această tehnologie mai agilă, banca poate stabili obiective FTE, planifica și anticipa mișcările forței de muncă pentru a eficientiza operațiunile și managementul personalului. De asemenea, utilizând noua soluție, se poate efectua o analiză a decalajelor și se poate decide ce intervenții sunt necesare, dar și cum se va corecta planul pentru a fi obținute rezultatele dorite.

Un alt factor care trebuie luat în considerare vine din zona reglementărilor pentru industria bancară. Regimul de reglementare excesiv de complex și în continuă schimbare a forțat marile bănci să facă față comportamentelor investiționale pe termen scurt, cu riscul unor costuri recurente masive pentru a ține pasul cu respectarea regulilor aflate în continuă schimbare. Noile evoluții în tehnologie vor oferi răspunsul și în această situație, deoarece planificarea agilă și managementul performanței permit băncilor să automatizeze procesele de prognoză și de testare a riscului. Utilizarea unei platforme de planificare și management al performanței este cheia. Astfel, băncile pot să monitorizeze KPI-urile cu privire la profitabilitate, solvabilitate și lichiditate, cu o mai mare flexibilitate și o colaborare eficientă. Băncile care au implementat deja tehnologia au înregistrat câștiguri uriașe în ceea ce privește agilitatea, răspunzând mai rapid la schimbările în domeniul reglementărilor.

Tehnologia este, cu siguranță, o perturbare a industriei, dar și o mare parte a soluției, oferind o perspectivă pentru a identifica unde pot fi reduse costurile și crescute economiile, deoarece băncile din întreaga lume deja testează o gamă largă de tehnologii bazate pe inteligența artificială, big data și analytics.