Business — December 18, 2017 at 8:19 am

Fujitsu și Lenovo au format un parteneriat pentru creșterea prezenței pe piața PC-urilor

by

LenovoDupă ani de încercări, Fujitsu a găsit un cumpărător pentru divizia PC a companiei. Fujitsu este un jucator important pe piata japoneza, insa are o prezență redusă în alte regiuni, în special pentru PC-uri. Astfel, Fujitsu a lansat un perteneriat cu Lenovo și cu Banca de Dezvoltare a Japoniei (DBJ), formând o societate mixtă care vinde PC-uri în Japonia și în alte regiuni.

Parteneriatul dintre Lenovo, Fujitsu și DBJ va oferi fiecărei părți câte 51%, 44% și respectiv 5% din actiunile diviziei. Dar, Fujitsu va continua afacerea cu PC-uri de business, care este mult mai profitabilă. Ca parte a înțelegerii, fabricarea PC-urilor Fujitsu va continua să fie realizată în Japonia.

Cu această mișcare, Lenovo va deține aproximativ 40% din piața PC-urilor din Japonia. Aceasta include și NEC pe care Lenovo l-a cumpărat anterior. Această mișcare transformă compania VAIO în singurul producător independent de PC-uri japoneze. Acest lucru, elimină și orice speranță că VAIO ar trebui să fuzioneze cu Toshiba și Fujitsu. Dar mișcarea poate oferi un stimulent pentru ca VAIO și Toshiba să lanseze în viitor un parteneriat. Deocamdată, Lenovo, NEC și Fujitsu vor rămâne pe piață, oferind o aparență a concurenței pe piață.