Agricultura&FMCG — January 27, 2018 at 9:55 am

Tehnologie personalizata pentru liderul iaurturilor

by

relevanceCele 5 elemente care s-au schimbat radical la Danone dupa adoptarea solutiei Qlik au adus si mai multa pofta de lucru in echipa din Romania a companiei franceze. De ce? Pentru ca acestea se refera la timp, resurse, fluxuri de informatii, eficienta si rezultate.

Despre ce este vorba? Pe scurt: pe de o parte, volumul de date urias, pentru intreg sud-estul Europei, arie de business din care face parte Romania, de coagulat si prelucrat intru decizii rapide, flexibile si eficiente. Pe de alta parte, necesitatea transformarii lor rapide in informatii valoroase necesare procesului decizional.

Prin urmare, primul pas al echipei de management a fost sa aleaga tehnologia potrivita, decizia fiind pentru implementarea unei solutii de suport decizional (DSS) bazate pe Qlik, platforma moderna si performanta de analiza asociativa in memory, si Microsoft BI pentru anumite tipuri de rapoarte. Asa a inceput parteneriatul de succes cu echipa Relevance Management.
Cele 5 elemente care s-au schimbat radical la Danone dupa adoptarea solutiei DSS, bazate pe Qlik, sunt:

  • Timpul de acces si analiza a datelor a fost esential redus
  • Resursele dedicate, necesare pentru realizarea raportarilor si analizelor, s-au micsorat.
  • Viteza si flexibilitatea realizarii de rapoarte si analize au crescut
  • Vizualizarea informatiilor finale se realizeaza in multiple modalitati si formate.
  • Optimizarea intregului flux de business, pe ambele paliere, decizional si de executie.

Caror departamente Danone Romania foloseste implementarea solutiei? Tuturor departamentelor, fara discriminare: Sales, Marketing, Finance si Controlling, Purchasing, Milk, Supply Chain si Productie.
Caror manageri Danone Romania foloseste implementarea solutiei? Tuturor, fara discriminare: junior, middle si top manageri deopotriva?

Caror zone de business din companie foloseste implementarea solutiei? In special zonei de vanzari, de exemplu, cu acces mult mai facil la date din teren si cu sincronizare mai departe in fluxul productiv. Pentru ca rapoartele sunt acum intuitive si permit navigarea mult mai usoara si rapida printre informatii decat cele folosite anterior, chiar daca volumul de date este mai mare. Este exact procesul de Business Discovery promovat de Qlik.

Dar si departamentului Supply Chain, pentru care au fost create rapoarte noi, extrase din SAP inainte de utilizarea Qlik. Aplicatiile dezvoltate pe acest segment au scurtat mult din timpul de prelucrare, iar interfata Qlik permite corelarea mult mai usoara a datelor si micsorarea timpilor de decizie.

Platforma DWH (Data WareHouse) sustine noul sistem de raportare Danone Europa de Sud-Est, integrand si prelucrand date din cinci tipuri de surse de date, pentru doua tari. Solutia aduce totodata o multime de beneficii si in zonele de securitate, centralizare si acces la date.

Tehnologia solutiei in sine a fost conceputa, pentru Danone Romania, ca o adevarata platforma de DWH, personalizata, cu raportare vizuala in QlikView a starii platformei DWH pana in zona de front-end.

Lider de piata pe segmentul iaurturi si unul dintre cei mai mari producatori de lactate, Danone Romania are in portofoliu peste 90 de sortimente de produse, realizate in majoritate in fabrica din Bucuresti, cu lapte proaspat colectat de la fermierii romani. Fabrica din Bucuresti a produs primele iaurturi in 1999, in prezent 1 din 2 iaurturi consumate in Romania purtand marca Danone.
Specific proiectului Danone si marea provocare pentru echipa Relevance a fost de mare angajament pentru ambele companii, intrucat implementarea a avut loc in paralel cu implementarea unei noi solutii SAP pentru tarile din zona de business a producatorului francez de lactate.

„Complexitatea acestui proiect a fost data in primul rand de context: in 2014 Danone a implementat simultan mai multe solutii IT menite sa permita conducerea eficienta si in timp real a afacerilor din regiune. In plus, in mediul Danone, a planifica, a gestiona, a masura si a imbunatati performanta sunt realitati ce tin de mediul dinamic si competitiv in care activam. Increderea reciproca si flexibilitatea pe care am apreciat-o la Relevance, sunt parte a retetei de succes ce a dus la finalizarea in bune conditii a acestui proiect”, declară Octavian Ichim – IS Director Eastern Europe