NEW TECHNOLOGY powered by FUJITSU — February 13, 2018 at 6:53 am

Colaborarea între mașini devine mai inteligentă utilizând și colaborarea umană eficientă

by

Inteligenta Artificiala

Tehnologia “machine-to-machine” (M2M) este una dintre zonele cu cea mai rapidă creștere în domeniul tehnologiei, atât pe piețele întreprinderilor, cât și pe cea a consumatorilor. Dispozitivele precum Apple Watch nu sunt doar capabile să controleze un timp și să ofere recomandări pentru restaurante, ci oferă  și senzori care monitorizează activitățile, captează date și raportează informații către alte dispozitive sau aplicații, toate acestea fără prea multă intervenție umană. În timp ce M2M este într-adevăr util pentru operațiunile de afaceri, mai ales într-o epocă în care organizațiile sunt înărcate abundent cu date, trebuie să luăm în considerare ce automatizare a mașinilor lipsește.

De exemplu, o soluție de e-health care monitorizează de la distanță pacienții capturând tensiunea arterială, ritmul cardiac, greutatea, înălțimea și nivelul de zahăr, transmițând toate aceste date în aplicația dedicată. Medicul nu poate avea o viziune holistică asupra pacientului doar dacă examinează aceste informații. Medicul trebuie să interpreteze datele, să privească istoricul medical și să discute diagnosticul inițial cu alți practicanți înainte de a se consulta cu pacientul. Atunci când aceste tipuri de excepții nu pot fi tratate în timp real, acestea pot provoca complicații grave, care pot duce la deces. Implementarea M2M este mai eficientă atunci când este asociată cu ceea ce numim soluții de colaborare “Om-la-om” (H2H), care rezolvă cazuri care nu pot fi gestionate de sisteme automate, ajutând în același timp să se profite de avantajele investițiilor tehnologice în orice industrie.

Potrivit Economist Intelligence Unit, M2M este de așteptat să fie o industrie în plină expansiune de 945 miliarde dolari până în 2020, cu o rată anuală de creștere compusă de 23%. Automobilele, îngrijirea sănătății și clădirile inteligente sunt proiectate să crească cel mai mult. M2M este deja considerat o parte integrantă a mișcării IoT, iar termenul este utilizat pe scară largă de experții din industrie.

Suntem încă departe de inteligența artificială “transcendență” – cum ar fi încărcarea conștiinței umane în programele software. Până când putem digitiza creierul uman și vom reproduce inteligența și emoțiile cognitive, mașinile și calculatoarele nu pot înlocui în totalitate înțelegerea umană. Conform specialiștilor din domeniu, mintea umană este cel mai eficient sistem organizațional de pe planetă. Dar putem pune microprocesoare împreună, le putem conecta, avem mii și mii de noduri computaționale în cadrul sistemului microprocesor imens, dar până când ne dăm seama cum să organizăm mișcarea datelor, să organizăm stocarea datelor și calculul dintre acele noduri, nici măcar nu putem începe să ne apropiem de modul în care funcționează o minte umană. În acest context M2M oferă oportunități interesante pentru viitorul nostru, dar fără H2H, nu vom putea niciodată să ne deblocăm întregul potențial. M2M va fi întotdeauna necesar pentru H2H.

Implementările M2M nu pot genera rezultatele așteptate decât dacă oamenii sunt capabili să sfideze distanța instant pentru a rezolva problemele. Fiecare organizație care se uită la implementările M2M trebuie să se uite de asemenea la modul în care angajații pot colabora și se conectează cu clienții, pacienții, cetățenii sau chiar studenții, indiferent de locație. Concluzia este că pentru ca orașele, clădirile, autovehiculele, rețelele, lanțul de aprovizionare și altele să devină într-adevăr “smart”, trebuie să ne orientăm către H2H pentru a transforma puterea de colaborare și a lua decizii mai bune.