NEW TECHNOLOGY powered by FUJITSU — May 8, 2018 at 7:51 am

Cetățenii doresc mai mult din transformarea digitală a sectorului public

by

Un raport al Sopra Steria sugerează că numai 58% din Marea Britanie consideră că transformarea digitală a avut un impact pozitiv asupra calității serviciilor publice, lipsa integrării, devenind o preocupare crescândă. Cercetarea efectuată a analizat răspunsurile de la 4.000 de cetățeni din Marea Britanie, Franța, Germania și Norvegia pentru a evalua gradul de absorbție și impactul guvernării digitale.

Raportul a arătat că 66% dintre cetățeni consideră că instrumentele digitale devin tot mai ușor de utilizat, cetățenii devenind mai implicați. Cu toate acestea, doar 17% dintre cetățeni au declarat că utilizează servicii digitale guvernamentale cel puțin în fiecare lună, iar 35% utilizează servicii digitale la fiecare șase luni.

În mod similar, 83% au recunoscut că sectorul public a crescut numărul serviciilor publice digitale, iar 64% au considerat că gradul de dezvoltare digitală în Regatul Unit este avansat, doar scorul Norvegiei fiind a fost mult mai mare, mai mare la 75%. Crearea serviciului guvernamental digital (GDS) în 2012 a pus bazele schimbării guvernării IT și a creat o enormă forță pentru transformarea digitală în serviciile locale.

Cu toate acestea, nu a fost întotdeauna o călătorie digitală fără probleme. Unul dintre cele mai discutate despre serviciile care vin din GDS este „Gov.uk Verify”, care s-a confruntat cu critici severe atât din partea experților, cât și a publicului. Alte preocupări majore se referă la lipsa de integrare în domeniul sănătății, al educației, al justiției și al poliției, acestea din urmă crescând în mod prioritar din 2016.

Lipsa integrării sistemelor digitale de către forțele de poliție a fost subliniată ca o chestiune esențială chiar de către poliție însăși. Poliția a afirmat că va folosi analiza și studiul pentru a îmbunătăți responsabilitatea oferind hărți de criminalitate și indicatori de performanță pentru public.

Raportul mai sugerează că integrarea corectă a sistemelor poate avea ca rezultat o participare sporită, deși numai aproximativ jumătate dintre cetățenii britanici au declarat că discuțiile și consultările online ar îmbunătăți modul în care funcționează democrația în comunitățile locale.

De asemenea, studiul a mai constatat că un procent de 70% are puțină încredere în securitatea datelor digitale, în timp ce 48% se îngrijorează că altcineva va accesa datele sau conturile lor. Studiul Sopra Steria a cerut autorităților să “dubleze eforturile” pentru a spori controlul în domeniul securității.