NEWS — May 14, 2018 at 5:47 am

Telekom Romania anunță rezultatele financiare pentru T1 2018

by

telekomTelekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru primul trimestru din 2018, încheiat la 31 martie 2018, conform datelor publicate astăzi de către OTE Group. 

Telekom Romania Communications 

Telekom Romania Communications a raportat pentru T1 2018 venituri de 136,7 milioane euro, în scădere cu 4,7% faţă de T1 2017, în timp ce EBITDA ajustată a fost de 17,1 milioane euro, cu 20,1% mai mică de la un an la altul.

Numărul clienților pentru serviciile integrate fix-mobil a crescut cu 38% în T1 2018 faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 550.000.

O ușoară creștere a fost înregistrată în T1 2018 și pe segmentul clienților de servicii de televiziune, cu 0,4%, ajungând la 1,46 milioane, cu venituri aferente mai scăzute cu 5% de la un an la altul. Un avans important au înregistrat serviciile Internet TV (IPTV), cu o creștere de 24% a numărului de clienţi în primul trimestru al acestui an faţă de primul trimestru al anului trecut.

În T1 2018 Telekom Romania Communications a raportat 1,17 milioane de clienți broadband (fix, și mobil), în scădere cu 0,8% faţă de primul trimestru al anului trecut. Veniturile corespondente au scăzut cu 9% în T1 2018 faţă de T1 2017.

Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au ajuns la 2,09 milioane la finalul primelor trei luni ale anului curent, în scădere cu 1,6% faţă de T1 2017. Acest rezultat s-a reflectat în venituri mai mici cu 19% generate de serviciile de voce fixă, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Telekom Romania Mobile Communications

În T1 2018 Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 121,3 milioane euro, mai mari cu 12,5% faţă de perioada similară a anului trecut, în special datorită veniturilor mai ridicate din segmentul postpaid şi din vânzarea de echipamente.

La 31 martie 2018 baza totală de clienți ai Telekom Romania Mobile Communications era de 4,7 milioane, în scădere cu 6,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor prepaid inactive. Segmentul postpaid a continuat să se consolideze, ajungând la 35% din baza totală de clienți. Numărul total al clienţilor din segmentul business a crescut cu 2,3% în primul trimestru al anului faţă de perioada similară a anului trecut, reflectând atractivitatea ofertelor lansate în campania #Businessliber.

EBITDA ajustată a crescut în primul trimestru al anului cu 1,9% faţă de T1 2017, ajungând la 16 milioane euro.