Agricultura&FMCG — May 30, 2018 at 6:16 am

Agricover mută infrastructura IT în Azure

by

studiu_de_caz_agribusiness2Grânarul Europei interbelice, Romania are nevoie de o agricultură care să facă tranziția de la extensiv la inteligent. Companii precum Agricover au un rol important, prin livrarea de produse și servicii inovatoare atât către fermieri, cât și către procesatori. Pentru a reuși în această acțiune, Agricover a continuat procesul de actualizare tehnologică, punând puterea platformei Cloud Azure la baza întregii activități.

Agricover, companie furnizoare de solutii pentru agricultura, derulează două linii majore de activitate prin Divizia Agri-Business (distribuție de input-uri agricole, comerț cu cereale etc) și Divizia Agri-Finance (servicii de finanțare pentru agricultură). Ca amprentă în piață, grupul Agricover are peste 850 angajați și lucrează cu un număr de peste 4.500 de clienți fermieri la nivel național.

Pentru gestionarea eficientă a întregii activități, Agricover se bazează pe o infrastructură IT complexă și performantă, bazata pe soluțiile de business precum SAP ERP și Charisma, cu o componentă hardware de nivel enterprise, intens virtualizată. Divizia INF (Agri-Finance) din cadrul Agricover deținea propria aplicație specifică gestiunii activității de leasing, precum și propria infrastructura IT. „Grupul Agricover nu a neglijat niciodată investițiile în tehnologie, pentru că tehnologia este una dintre condițiile esențiale în atingerea unui grad ridicat de eficiență. În cadrul Diviziei Agri-Finance, sistemele IT sunt de nivel enterprise, atât ca aplicații, cât și ca hardware. Utilizăm soluții de top din categoria ERP, CRM, Document Management și Business Analytics, precum și servere high-end, intens virtualizate,” afirmă Ionuț Savu,   IT Manager Agricover.

Migrarea în cloud, soluția optimă

În 2015, Agricover a decis pentru divizia Agri-Finance migrarea întregii infrastructuri IT în cloud-ul Microsoft. Proiectul a avut la origine reglementările specifice pieței de servicii financiare, care impun un nivel ridicat de securitate și disponibilitate pentru infrastructura IT. ”Reglementările specifice domeniului financiar sunt ferme, iar cerințele de securitate și disponibilitate extrem de ridicate. La nivel de tehnologie, este necesară existența unui plan de continuitate operațională, sisteme de stingere a incendiilor cu gaz inert în camerele de date etc. Este vorba de standarde foarte ridicate, iar respectarea acestor reguli implică investiții masive”, mai afirmă Ionuț Savu.

Complementar, compania urmărea obținerea unei flexibilități mai mari în alocarea resurselor IT pentru depășirea vârfurilor de încărcare, precum și asigurarea continuității operaționale. Din punct de vedere operațional, infrastructura IT existentă asigură un nivel bun de disponibilitate, însă nu avea resursele necesare depășirii unor vârfuri de activitate. „La fiecare închidere de lună, colegii din business derulează calcule complexe pe dobânzi, credite – operațiuni care necesită o putere de calcul mare,” declară Ionuț Savu. „Nu aveam o soluție pentru depășirea acestor vârfuri, iar o investiție în hardware nu se justifică, prin subutilizarea respectivelor echipamente în restul timpului”.

Chiar dacă beneficia de un centru de date propriu, Agricover a ajuns la concluzia că investiția necesară pentru acoperirea cerințelor de securitate și obținerea nivelului dorit de performanță și reziliență nu se justifică economic, în cazul unei infrastructuri „on-premises”. Astfel, compania a căutat soluții alternative, iar cea mai potrivită opțiune a fost migrarea în cloud.

Într-o primă etapă, echipa IT a Agricover a analizat ofertele mai multor furnizori, atât locali cât și internaționali. Pe baza unui scor care a ținut cont de capacitatea tehnică, de SLA-ul (Service Level Agreement) oferit și de propunerile financiare, Agricover a ales serviciile Microsoft Azure prin intermediul partenerului Crescendo International. „Decizia a fost argumentată de investițiile făcute de Microsoft în cloud și de utilizarea în companie a numeroase alte produse Microsoft. A contat însă, la fel de mult, și oferta foarte competitivă făcută de Crescendo pentru pachetul de servicii solicitate”, mai afirmă Ionuț Savu.

Agricover nu dorea doar un proces simplu de migrare, ci și o extindere a mediului IT cu noi soluții de business, iar Crescendo avea capacitatea să asigure întreg suportul necesar. Proiectul implică atât mutarea infrastructurii IT în Microsoft Azure, cât și optimizarea fluxurilor de lucru și implementarea unui CRM integrat cu SharePoint și Charisma Leasing. Obiectivul era dezvoltarea unei platforme care să ajute clienții în obținerea rapidă și simplă a unui credit.

Agricover are o infrastructura IT complexă și performantă, iar proiectul a fost unul ambițios, care ne-a solicitat în egală măsură creativitatea și abilitățile tehnice. Am apreciat deschiderea clientului către cloud și către soluții inovative”, declară Dan Agache, Director Executiv, CRESCENDO.

Derularea proiectului

Proiectul de migrare a inceput in luna iunie 2015, dupa plata subscriptiei Azure si crearea masinilor virtuale. Intr-o etapa ulterioara, echipa IT a instalat pe aceste masini virtuale aplicatiile Charisma de test si a derulat teste complexe timp de cateva luni: functionalitati, drepturi pentru utilizatori, back-up etc. Totodata, a fost verificat permanent comportamentul conexiunilor la internet, pentru asigurarea unui nivel normal de functionare la intrarea in productie, care a avut loc in februarie 2016.

Microsoft ne asigura, prin SLA, un nivel extrem de ridicat al disponibilitatii serviciilor Azure. In acest proiect, care genera un trafic destul de mare, temerea noastra a fost legata de comunicatii. Platforma de Document Management gestioneaza fisiere mari, de 60-70 MB, precum si un numar mare de utilizatori (90), care in cloud, au nevoie de o abordare diferita fata de „on premise”. Prin urmare, ne-am concentrat o buna parte din atentie asupra acestui aspect”, sustine Ionut Savu.

La propunerea Crescendo, echipa Agricover a optat pentru un furnizor care oferea o conexiune directa intre Centrul de Date Microsoft din Irlanda si un centru local de colocare din Bucuresti. Complementar, a fost dezvoltata o retea de tip layer 3 intre acest centru de date si sediul grupului Agricover. „Testele derulate au aratat ca lucrurile functioneaza normal, iar latenta se situeaza intr-un interval de 60-100 de milisecunde”, a mai declarat Ionut Savu.

Beneficii

Agricover a obținut prin migrarea în Microsoft Azure un mediu IT stabil și flexibil, pregătit să facă față oricăror provocări de business.  Sistemul IT al Agricover a atins un nivel ridicat de securitate și continuitate operațională, inclusiv în perioadele de supra-încărcare, iar utilizatorii beneficiază de un set nou de aplicații de business. Astfel, Grupul Agricover și-a redus riscurile de downtime, iar divizia Agri-Business își ajută clienții să obțină mai simplu și mai rapid un credit agricol.

Asigurarea continuității operaționale prin funcționalitățile interne de back-up și recuperare din Microsoft Azure. Practic, Agricover a transferat responsabilitatea asigurării disociabilității întregii infrastructuri IT către Microsoft și monitorizează acest aspect pe baza indicatorilor din SLA, care prevăd o disponibilitate de 99.9 %.  Din perspectiva IT, asigurarea cerințelor de securitate a devenit un proces simplu, iar pregătirea documentațiilor necesare și demonstrarea capabilităților tehnice se deruleaza mult mai rapid. „Derulăm anual 7-8 procese de evaluare a infrastructurii IT, operațiuni specifice unui IFN (Instituție Financiară-Nonbancară). Aceasta înseamnă timp alocat pregătirii documentelor, testelor, etc. După migrarea în Azure, lucrurile s-au simplificat considerabil, pentru că Microsoft oferă toate garanțiile necesare”, afirmă Ionut Savu.

Flexibilitate și libertate în alocarea de resurse IT proiectelor de business. Pentru divizia Agri-Finance a grupului Agricover, migrarea în Azure a făcut posibilă adoptarea unor fluxuri de lucru mult mai rapide. Pe baza noilor aplicații implementate (CRM și Document Management) pe infrastructura din cloud, divizia Agri-Business a redus timpul de aprobare a creditelor de la 48 la 24 de ore. În mod curent, departamentul IT are capacitatea să activeze și să configureze în doar câteva ore infrastructura necesară unei noi soluții de business sau a testării unor noi funcționalități.

Simplificare operațională și reducerea presiunii pe resursele departamentului IT. Echipa IT a Agricover are șase angajați care gestionează o suită completă de soluții de business și oferă suport pentru 800 de utilizatori. Prin urmare, automatizarea sarcinilor de rutină și creșterea eficienței sunt elemente cheie. „Anterior, 30% din timpul de lucru al echipei IT era alocat diviziei Agri-Finance. După migrarea în Azure, am eliminat o bună parte din sarcinile de rutină legate de administrare și monitorizare, iar timpul alocat s-a redus la 10%. Inclusiv înregistrările în aplicația internă de ticketing s-au redus considerabil. Avem astfel resursele necesare să gestionăm proiecte cu o valoare mai mare pentru business și pentru creșterea eficienței utilizatorilor”, confirmă Ionut Savu.

Menținerea unui singur punct de contact în întreaga infrastructura IT. Agricover a planificat întreg proiectul astfel încât să aibă în Crescendo un singur punct de contact pentru infrastructura IT – computing, storage, comunicații și parțial software. Aceasta face ca solicitările către furnizori să fie mai fluente, iar timpul de răspuns mai bun.

Ca perspective,  pe baza încrederii în cloud generate de acest proiect, Grupul Agricover analizează oportunitatea migrării întregului grup în cloud.