Transport/Travel — June 12, 2018 at 1:24 pm

Adoptarea tehnologiei ca instrument de transformare

by

jpegCei care călătoresc în scop de afaceri se așteaptă la noi experiențe și sunt dornici să trăiască ca un localnic în timp ce se află în deplasările de afaceri. Corporațiile înțeleg că aceste călătorii reprezintă un mijloc de a atrage și de a-și păstra talentele. Noii intrați pe piață – indiferent dacă este vorba de companii de gestionare a călătoriilor online (online TMC – Travel Management Companies), site-uri de metasearches sau start-up-uri – fac presiuni asupra pieței de călătorii de business, aducând cu ele atât elemente tehnologice noi, precum inteligență artificială și inovarea modelului de afaceri.

Cu toate acestea, aceste tipuri de provocări nu sunt unice pentru călătoriile de business. Trăim într-o lume în care practic orice afacere trebuie să devină o companie de tehnologie, indiferent dacă este o bancă sau un lanț de fast-food. Există o mare oportunitate pentru cei care au succes în această transformare.”  a declarat Aki Kettunen – Global Head of Commercial Operations, Business Travel, Amadeus.

McDonald’s: un studiu de transformare de succes

Piatra de temelie a succesului McDonald’s a fost, în același timp, viziunea foarte clară în ceea ce privește activitatea sa principală, dar și ambiția de a rămâne în avangarda curbei tehnologice. Misiunea McDonald’s a rămas aceea de ”a fi locul și modalitatea preferată a clienților noștri de a mânca și a bea”. În același timp, McDonald’s a încorporat transformarea în viziunea sa: ”Să devenim o companie modernă și progresistă de furnizare a burger-ilor, care oferă o experiență de client contemporană”.

Al doilea factor de succes a fost acela că McDonald’s a folosit tehnologia ca factor amplificator, mai degrabă un mijloc decât un scop. Propunerea de valoare a McDonald’s a rămas în esență neschimbată, dar a folosit tehnologia pentru a îmbunătăți semnificativ experiența clienților. Clienții se pot deplasa până la un touchscreen, pot naviga prin meniu, pot plasa comanda, pot plăti cu cardul și vor primi comanda. Și da – aproape ca un beneficiu colateral – McDonald’s a îmbunătățit capacitatea de producție, a crescut vânzările și a redus costurile.

Al treilea element a fost găsirea propriului mod de a deveni o companie de tehnologie. Această transformare nu trebuie să însemne dezvoltarea tehnologiei de la zero. Mai degrabă, aceasta poate însemna pur și simplu aplicarea tehnologiei pentru a îmbunătăți semnificativ valoarea furnizată clienților săi. Tehnologia însăși ar putea fi dezvoltată pe plan intern, achiziționată sau dezvoltată de o terță parte.

Aplicarea rețetei în agențiile de turism pentru afaceri

Agențiile de turism pentru afaceri (Business Travel Agencies – BTA) pot aplica aceeași rețetă pentru succes. Primul pas este să declare activitatea principală și propunerea lor de valoare, stabilind în același timp ambiția de a trece la nivelul superior prin intermediul tehnologiei. Aici, este posibil ca diferitele BTA să vină cu răspunsuri diferite: unii să încline mai mult către servicii, alții să opteze pentru varianta online TMC, iar alții să aleagă specializarea pe o verticală.

Lecția este clară. Odată ce propunerea de valoare este bine definită, atunci decideți cum poate tehnologia să o amplifice cel mai bine. Poate că prin oferirea unei experiențe personalizate de căutare și de rezervare bazată pe inteligența artificială, o aplicație mobilă care asigură suport și ghidează călătorii în timpul călătoriei sau un sistem automatizat de gestionare a întreruperilor care poate ajuta călătorii să gestioneze timpii de așteptare din aeroport.

În cele din urmă, fiecare BTA trebuie să-și găsească propriul mod de a deveni o companie de tehnologie. Este important să se definească ce vor face ei înșiși și cum își asigură aceste capacități, fie prin angajare, achiziție sau externalizare. Astfel, pe lângă toate schimbările din industria călătoriilor, provocarea este de a deveni o companie de tehnologie. Dacă transformarea este corectă – la fel ca în cazul McDonald’s – agențiile de turism pentru afaceri își pot asigura o viitoare poziție relevantă în piață, pot vinde mai bine, mai mult și își pot reduce costurile.

Descărcați raportul nostru Better Business, Smarter Travel: Perspectives on the future of Managed Travel 3.0 pentru a afla mai multe.