EDUCATIE — July 22, 2018 at 7:03 am

Noile generații vor lucra alături de roboți

by

educatieÎnvățământul superior a început să se adapteze la tehnologiile emergente, pe măsură ce continuă procesul de transformare digitală, atingând deja o maturitate în strategiile de viitor, orientarea către utilizatori și definirea unei culturi digitale. Conform unui studiu realizat de Deloitte pentru sectorul guvernamental, cu răspunsuri din partea a 1200 oficiali din toată lumea, 13% au atins o maturitate digitală avansată, în timp ce 70% recunosc o evoluție a capabilităților digitale din sectorul privat care depășește mult evoluția sectorului guvernamental. De asemenea, studiul mai arată că principalul motor al transformării digitale este reprezentat chiar de cetățenii care vor să se dezvolte.

Trecând peste aceste cifre și studii, realitatea este una clar reprezentată de tranziția de la o lume analogică la una digitală, unde roboții, inteligența artificială, IoT, cloud, mașinile autonome și securitatea informatică, care au adus știința-ficțiune în viața noastră de zi cu zi într-un timp foarte scurt. Totuși, această evoluție rapidă nu este una total fără probleme și provocări. Diferite organizații trag semnale de alarmă asupra problemei lipsei unei forțe umane care să sprijine această evoluție rapidă a tehnologiei. De exemplu, Uniunea Europeană a avertizat deja că, din cauza lipsei de competențe, până în 2020 ar putea exista 756.000 de posturi vacante în sectorul informației și tehnologiei în statele membre.

Trecând la partea tehnică a transformării digitale din educație, aceasta vine cu o serie de trenduri și tehnologii care duc la o schimbare totală a modului de abordare și a modului în care era cunoscut sistemul educațional până acum mai puțin de 10 ani.

Realitatea augmentată, mixată și virtuală schimbă radical modul în care informația ajunge la studenți

Au dispărut zilele în care studenții sunt așteptați să stea liniștit la birourile lor. Tehnologia educațională reușește să transforme colaborarea și interacțiunea în domeniul învățării. Realitatea augmentată, virtuală și mixtă sunt exemple de tehnologii transformatoare care sporesc instruirea profesorilor, creând simultan lecții imersive care sunt distractive și provocatoare pentru studenți. Realitatea virtuală are capacitatea de a aduce lumea exterioară în clasă și invers. Aplicații precum Unimersiv pot transporta elevii în Grecia antică, în timp ce Cospaces le permite studenților să-și împărtășească creațiile virtuale cu lumea. Wilkes Realitatea virtuală are potențialul de a spori abilitățile vizuale, alfabetizarea tehnologică și atenția acordată audienței. Ideea de a combina AR / VR / MR este foarte anticipată. De exemplu, compania privată Magic Leap, care chiar dacă nu a vândut nimic, este deja evaluată la 4,5 miliarde de dolari! Acest lucru vorbește despre posibilitățile nesfârșite ale tehnologiei care transformă sălile de clasă.

Clasele devin laboratoare digitale aducând tehnologia pentru fiecare student în parte

Școlile se îndepărtează de conceptul BYOD, sau utilizarea propriului dispozitiv, iar studenții nu mai trebuie să meargă la laboratorul de informatică pentru a avea acces la un computer sau la un laptop. Anii recenți au arătat o creștere a seturilor de calculatoare în clasă, care a fost posibilă în parte prin finanțarea guvernamentală. Multe școli s-au echipat pentru a oferi iPad-uri și laptop-uri pentru fiecare student. Chromebookurile Google reprezintă mai mult de jumătate din dispozitivele din sălile de curs din SUA. În 2014 de exemplu, în instituțiile de învățământ au fost folosite mai mult de trei milioane de Chromebookuri. Pe măsură ce acest număr continuă să crească, la fel crește și nevoia de concentrare mai intensă pe programele care predau abilități digitale. Mediul online generalizat din zilele noastre oferă posibilități interesante, care necesită o educație adecvată a studenților privind siguranța cibernetică și responsabilitatea individuală.

Tehnologia a adus o nouă perspectiva de învățare la distanță, fără a mai fi necesară prezența fizică într-un anumit loc

Mergeți în majoritatea sălilor din întreaga lume digitalizată și este puțin probabil să găsiți rânduri de bănci orientate spre fața camerei. Învățătorii și-au dat seama că sălile de clasă trebuie să imite forța de muncă, ceea ce i-a inspirat să creeze spații prietenoase pentru colaborare și pentru a facilita învățarea elevilor cu lucrul în echipă digitalizată. Încurajarea tehnologiei și-a susținut eforturile. Sălile de clasă din secolul XXI sunt echipate cu table SMART în locul vechilor table pe care scriam cu cretă și a meselor SMARTdesks, în locul băncilor individuale din lemn. Elevii merg în excursii virtuale în loc să citească doar dintr-un text, astfel ei creează mass-media în loc să se uite la ea. Spațiul de învățare reproiectat este încărcat cu o tehnologie integrată, ceea ce înseamnă că studenții nu doar că folosesc aceste lucruri, ci înțeleg cum să le folosească pentru a atinge un obiectiv specific. Mai mult, unele dintre aceste spații de învățare nici măcar nu mai sunt în sala de clasă. Colegii și universități creează spații de învățare mai informale în campus, deoarece înțeleg importanța creării și colaborării non-stop, nu doar atunci când clasa se află în programul educațional.

adult-books-business-374016Inteligența artificială joacă un rol cheie în schimbarea dramatică a sistemului educațional

Utilizarea AI în învățământul superior s-a dovedit deja utilă. Universitatea Deaken din Australia a folosit IBM Watson pentru a crea un serviciu virtual de consiliere pentru studenți, disponibil 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână. Consilierii virtuali Watson au lansat peste 30.000 de întrebări în primul trimestru, eliberându-i pe consilierii actuali pentru a se orienta către probleme mai avansate. O altă utilizare pentru AI include chatbots. Deoarece boot-urile sunt echipate cu evoluția limbajului natural, așa cum se întâlnește în Siri, ei au capacitatea umană de a răspunde la întrebări legate de teme, de a ajuta elevii printr-un proces de documentare, cum ar fi ajutorul financiar sau plata facturilor și relaxarea volumului de muncă al oamenilor care ar servi în mod normal aceste roluri. Alte aplicații ale AI în educație includ personalizarea învățării, evaluarea calității curriculumului și a conținutului și facilitarea consultării individuale cu ajutorul sistemelor inteligente de îndrumare. Tehnologia nu urmărește să înlocuiască profesorii, ci doar să le completeze competențele și prezența.