Enterprise Software — October 8, 2018 at 8:50 am

Ce este Dynamics 365 Business Central și ce aduce nou pentru afacerea ta?

by

Microsoft Dynamics 365 Business Central este o soluție integrată de management a afacerilor bazată pe cloud creată special pentru piața SME (Small and Medium Enterprises). Este urmașul direct al Microsoft Dynamics NAV, o soluție ERP tradițională, aflata de mai bine de 15 ani în portofoliul Microsoft.

Microsoft-Dynamics-365-Business-Central-600x580Disponibil din aprilie 2018 ca SaaS (Software-as-a-Service) si din octombrie 2018 on-premises (la sediul clientului sau în hosting), Business Central permite utilizatorilor săi să treacă de la o soluție entry-level de contabilitate sau de la un ERP tradițional la următorul nivel – o modalitate simplă dar completă pentru managementul financiar, al operațiunilor, vânzărilor sau serviciilor, în scopul îmbunătățirii proceselor de business ale companiei și a relațiilor cu clienții săi.

Cum se realizează aceste lucruri?

  • Prin fluxuri de lucru si task-uri automate, printr-o interfață cu utilizatorul bazată pe Web și accesibilă de oriunde, familiară oricui a utilizat vreodată Word, Outlook sau Excel;
  • Prin obținerea unei imagini de ansamblu asupra business-ului, folosind instrumentele de BI si Analytics puse la dispoziție de către Microsoft;
  • Printr-o implementare rapidă și o adaptare în timp real a soluției la schimbările impuse de dezvoltarea afacerii;
  • Prin flexibilitatea deosebită a platformei, ce permite evoluția către noi funcționalități
  • Prin prețul accesibil, bazat pe o subscripție lunară per user; numărul de utilizatori poate varia de la lună la lună, în funcție de necesități;
  • Fiind disponibil ca o soluție SaaS, elimină complet cheltuielile cu infrastructura, precum si necesitatea altor licențe de platformă (Windows Server, SQL Server). De asemenea, nu mai e nevoie sa folosim personal IT dedicat pentru menținerea și întreținerea soluției.

Business Central este disponibil în două variante: Essentials și Premium. Essentials cuprinde:

  • Management Financiar: contabilitate generală, fluxuri de lucru și auditul modificărilor, bănci, bugete, plăți/cheltuieli în avans, reconcilieri, dimensiuni, mijloace fixe, valute
  • Managementul relației cu clienții (CRM): contacte, campanii, oportunități; integrare nativă cu suita Dynamics 365 for Sales
  • Managementul lanțului de aprovizionare (SCM): comenzi de vânzare, operațiuni cu clienți, comenzi de achiziție, locații, transferuri, depozite
  • Resurse umane: managementul angajaților și al cheltuielilor
  • Managementul proiectelor: resurse, estimări, activități și pontarea lor
  • Altele: multiple alte integrări și raportări

In plus, varianta Premium mai cuprinde:

  • Managementul serviciilor: comenzi de service, managementul prețurilor de service, al produselor de service, al contractelor de service, planificări și expediții
  • Producție: comenzi de producție, managementul versiunilor, producție de tip ”agile”, planificarea resurselor, previziunea cererii, planificarea capacității, centre de lucru și încărcarea lor, etc.

Există 3 tipuri de utilizatori / licențe nominale:

  • Premium (85 EUR/lună)
  • Essentials (59 EUR/lună)
  • Team Member (7 EUR/lună) – acesta din urmă poate citi orice date din aplicație, dar în rest funcționalitățile sale sunt limitate (aprobă fluxuri de aprobare, editează liste de prețuri, editează informații personale, pontaje, cheltuieli, etc.)

În contextul transformării digitale prin care trecem în prezent, Dynamics 365 Business Central poate deveni un adevărat ”game changer”, în special pentru întreprinderile mici și mijlocii, pentru că poate afecta pozitiv toate ariile unei companii, schimbând fundamental modul de operare precum și modul cum se creează/livrează plus-valoarea către clienții acelei companii. Dincolo de aceste lucruri, Business Central presupune și o o îmbrățișare a unor abordări noi, o permanentă îmbunătățire a practicilor existente în favoarea unora mai moderne.

Mai multe detalii puteți afla pe https://www.xapt.ro/solutii/microsoft-dynamics-nav/ sau la specialiștii Xapt Solutions, la rocontact@xapt.com sau telefon +40 21 224 5516.