Evenimente — October 12, 2018 at 4:59 pm

ELKO Partner Event 2018: Despre oameni și tehnologie

by

Oamenii si calitațile lor joaca un rol-cheie in domeniul tehnologiei, in distribuția de produse si soluții IT. Evoluția tehnologiei creeaza un nou mediu, tot timpul in schimbare, in care calitațile umane si parteneriatele stabilite devin din ce in ce mai importante in asigurarea succesului.

ELKO Romania, distribuitor de produse si soluții IT din România, a reunit in jurul conceptului ”BETTER TOGETHER”, reprezentanți ai companiilor partenere ELKO: clienți – reselleri, retaileri, e-taileri, integratori de soluții – precum si reprezentanți ai producatorilor cu care ELKO are incheiate acorduri de distribuție pe piața din România.  

Pe lânga subiectele referitoare la schimbarile tehnologice, evoluția pieței, strategii de business sau tendințele din industrie, au fost abordate subiecte specifice canalului de parteneri si perspectivele de viitor pentru lanțul de distribuție. Toate prezentarile si discuțiile au avut in centru oamenii, rolul acestora, precum si importanța relațiilor si calitaților umane.

Gabriela Gheorghe, Director General ELKO Romania, a prezentat principalele direcții de dezvoltare ale companiei. Alaturi de dezvoltarea portofoliului de produse si soluții, o direcție strategica a companiei o reprezinta investiția continua in dezvoltarea competențelor, atât in ceea ce priveste echipa ELKO, cât si in ceea ce priveste programele de training pentru parteneri. Nu in ultimul rând, dezvoltarea si innoirea echipei reprezinta o prioritate si o direcție importanta de acțiune a companiei. La nivel de brand, compania a implementat anul trecut o strategie de rebranding, având ca deviza ”Grow Smarter” – care pune accent pe colaborare, incredere, aportul continuu de noi cunostințe, pasiune si orientarea spre evoluție.

Gabriela Gheorghe, Director General ELKO Romania
Gabriela Gheorghe, Director General ELKO Romania

Companiile provoaca si conduc schimbari fara precedent, deoarece ritmul transformarii si inovarii se accelereaza continuu. Astfel, asistam permanent la un fenomen disruptiv ce influențeaza fundamental modul in care evolueaza afacerile in ultimul deceniu. Iar tehnologia nu schimba doar modul in care facem afaceri, ci schimba si asteptarile clienților.

“Dacă, în urma cu câțiva ani, lanțul de aprovizionare-distribuție-vânzare finala era unul liniar si dictat de strategia de producție, astazi, clientul final este elementul decisiv in jurul caruia se construieste noul model de business. Un lanț de distribuție va fi funcțional, fluid si fara dezechilibre majore in privința stocurilor, atâta timp cât timp este gândit in jurul nevoilor clienților, a cererii din piața”, a declarat Rodica Pop, Group Account Manager GfK. ”In era digitalizarii, granițele dintre toți factorii implicați in supply chain (producatori, distribuitori, reselleri, integratori, retaileri, clienți) vor fi mult mai fluide. Modelul liniar va disparea, fiind inlocuit de unul “in rețea” unde interacțiunile directe intre oricare factori din lanț vor fi posibile. Intr-un astfel de mediu, colaborarea intr-un mod cât mai creativ, inteligent si flexibil poate reprezenta cheia sucesului”, a completat  reprezentanta GfK Romania.

Orientarea spre consumator, spre nevoia clientului final, este perspectiva câstigatoare in afaceri, prin ajustarea tuturor elementelor lanțului de aprovizionare pentru a ințelege cât mai bine cerințele consumatorilor. Informațiile prezentate de GfK in cadrul ELKO Partner Event au venit cu o serie de input-uri privind modul in care nevoile consumatorilor definesc tendințele cheie din sectorul IT si cele mai importante schimbari ale comportamentului de cumparare intr-o epoca digitalizata.

O alta tema care a suscitat interesul partenerilor prezenți la eveniment a fost ”Factoring-ul fara regres, ca modalitate de garanție a plaților in relație cu autoritațile publice”. Tema, prezentata de Banca Transilvania, propune o soluție sustenabila de plata, utila in conlucrarea dintre firmele private si autoritațile publice.

Schimbarea – ca noua normalitate in plina revoluție digitala, Ingredientele cheie ale succesului in business, sau Granița sensibila dintre oameni si tehnologie, au fost principalele teme ale dezbaterilor din cadrul panelurilor organizate la ELKO Partner Event 2018, unde reprezentanți ai producatorilor au venit cu propria lor abordare a pieței de tehnologie, din perspectiva umana.

Cu siguranța, nu exista vreo “rețeta universala a succesului”. Pot exista ingrediente esențiale care sa ne ajute sa ajungem la succes, cum ar fi: investițiile constante in cercetare si dezvoltare, implicarea celor mai buni oameni, utilizarea instrumentelor de marketing inteligent sau parteneriatele potrivite pentru abordarea unei anumite piețe. In plus, abilitatea de a ne adapta si de a ramâne agili poate fi ingredientul cheie care sa faca diferența in asigurarea succesului in business.

Tehnologia este din ce in ce mai prezenta atât in viața personala, cât si in cea profesionala. Cu toate acestea, in timp ce tehnologia pare a fi driverul, totusi, oamenii, si nu doar tehnologia, sunt cei care vor transforma organizațiile viitorului. Privind in viitor, accentul se va pune si mai mult pe relațiile umane de incredere, pe parteneriate de incredere, gestionarea cu incredere a datelor s.a., iar omul va avea in continuare ambiția de a obține cât mai multe beneficii bazându-se pe tehnologie.

”Tehnologia este incorporata in tot ceea ce facem, imbunatațind modul in care traim, muncim si experimentam lumea. Dar apare o transformare mai larga acum – trecerea dincolo de digital, intr-o epoca in care tehnologia este integrata in fiecare interacțiune. Iar evenimentul ELKO Partner 2018 are ca tema principala oamenii, care sunt in centru, tehnologia venind sa completeze, sa eficientizeze si sa extinda capabilitațile oamenilor”, a susținut Florin Soare, Accenture Technology Lead.

ELKO Partner Event 2018 a fost organizat in parteneriat cu: Asus, Getac, Lenovo, Microsoft, Tecnoware, APC by Schneider Electric, ATEN, Axis Communications, Eaton, Kingston, QNAP, Seagate, Supermicro, ViewSonic, ADATA, Allied Telesis, Bosch, Canon, EnGenius, LG, Milestone Systems si Vestel.