Esential — October 28, 2018 at 8:19 am

Resurse noi pentru IMM în lupta contra giganţilor online

by

banciUn recent raport emis de compania de plăţi Paysafe arată că firmele mici şi mijlocii din Europa care operează online recurg din ce în ce mai des la companii de servicii fintech pentru a-şi fideliza clienţii în lupta lor contra unor giganţi online precum Amazon. Astfel de companii însă trebuie să se grăbească în efortul de a oferi mijloace fluide de plată pentru clienţii lor, în ciuda temerilor legate de atacurile cibernetice care le-ar putea dăuna afacerilor. Acest fapt înseamnă un efort imens de echilibrare bugetară pentru firmele de dimensiuni mai reduse, pe măsură ce ritmul progresului tehnologic la marilor companii online se accelerează.

Raportul Paysafe arată că 79% din IMM-uri se bazează pe companii fintech în cadrul acestei competiţii, 62% dintre ele fiind îngrijorate că vor pierde clienţi dacă procesele de verificare a plăţilor durează prea mult. Un asemenea rezultat nu ar trebui socotit ca surprinzător, dat fiind faptul că acelaşi raport a descoperit că clienţii finali îşi doresc ca procesele de achiziţie să fie tot mai fluide. Aproape jumătate din aceşti clienţi (47%) şi-au exprimat interesul de a putea comanda din nou bunuri prin apăsarea unui singur buton, iar 22% îşi doresc folosirea e sisteme de plăţi activate vocal.

Dincolo de nevoia de a face plăţile mai facile însă, există cerinţele de securitate. 52% din IMM-urile intervievate s-au arătat îngrijorate că trecerea la sisteme fluide de plăţi le va lăsa mai descoperite în calea fraudelor. O astfel de grijă este şi mai mare pe pieţele cele mai mature, cum ar fi Marea Britanie, unde 66% din IMM-uri cred că sunt actualmente ţintite mai agresiv de atacatori decât erau cu un an în urmă.

Raportul Paysafe concluzionează: “În paralel cu îngrijorarea legată de securitate, există şi îngrijorarea legată de faptul că o durată mai mare de verificare a plăţilor, care ar avea efect pozitiv din punct de vedere al securităţii, ar putea însemna pierderea de clienţi. Ca atare, se desprinde din cercetarea noastră o tendinţă în creştere de adoptare a unor noi metode de plată. Creşterea opţiunilor de plată în cazul IMM-urilor a devenit acum un imperativ de existenţă a afacerii, iar această tendinţă se va întări în viitor.”