Financiar-Bancar — November 19, 2018 at 8:33 am

NCR devine cel mai mare furnizor de software POS din lume

by

Un nou studiu arată că în lume există 7,3 milioane instalări de software POS, iar NCR deţine cea mai mare cotă

Magazinele cu discount şi lanţurile de magazine generaliste alimentează extinderea continuă a pieţei

6Global POS Software 2018, cel mai nou studiu efectuat de RBR, firma de consultanţă şi analize strategice, arată că la finele lunii iunie 2018 existau 7,3 milioane instalări de software POS la principalii retaileri şi operatorii din domeniul hospitality. Raportul evidenţiază o piaţă în creştere, în cadrul căreia în special magazinele cu discount şi lanţurile de magazine generaliste continuă să adauge noi POS-uri.

NCR, Toshiba şi Oracle deţin cele mai mari cote

Studiul este singura analiză detaliată a pieţei globale de software POS şi dezvăluie că această piaţă este extrem de competitivă, pe care sunt activi furnizorii globali, jucătorii regionali şi unităţile specializate locale. În primii zece vendori se regăsesc patru firme americane, trei din Japonia şi câte una din China, Germania şi Marea Britanie.

NCR este cel mai mare furnizor la nivel global, cu 16% din totalul instalărilor, şi conduce în Europa de Vest şi Orientul Mijlociu şi Africa.

Al doilea furnizor, Toshiba, cu 13% cotă de piaţă, are cea mai mare cotă în Asia-Pacific şi America Latină. Oracle deţine tot o cotă de 13% şi conduce în zona de mărfuri generale şi hospitality.

Vendor Shares of Global POS Software Installations, June 2018

POSSource: Global POS Software 2018 (RBR)

Jucătorii regionali şi cei specializaţi pe segmente au o prezenţă puternică pe piaţă

Marea majoritate a instalărilor celui de-al patrulea jucător clasat, Diebold Nixdorf, se regăseşte în Europa şi Asia, în vreme ce următorul jucător, Heading, îşi datorează poziţia în întregime clienţilor de pe piaţa proprie chineză.

Prezenţa Aptos se axează pe lanţurile specializate, în vreme ce GK Software şi PCMS sunt specializate pe comerţul de mare volum şi numără primii 20 de retaileri globali în rândul clienţilor.

NEC dispune de o bază solidă de clienţi japonezi, în vreme ce soluţiile Fujitsu sunt folosite în întreaga lume. Software-ul proprietar, dezvoltat in-house de către retaileri, reprezintă un procent semnificativ al bazei instalate.