Bizpoint — November 25, 2018 at 11:19 am

Nevoie de reinventare

by

istock_000002705035smallConform unui recent studiu efectuat de compania Ricoh Europe, firmele mici şi mijlocii din Europa vor trebui să îşi transforme complet ofertele de afaceri în viitorul apropiat în urma schimbărilor survenite în cererile clienţilor. Studiul se bazează pe interviuri cu peste 3000 de decidenţi din IMM-uri care activează în 23 de ţări europene.

Conform rezultatelor, circa un sfert dintre aceşti decidenţi se aşteaptă să vândă ceva complet diferit de ceea ce vând acum în mai puţin de cinci ani. Peste 90% se aşteaptă să-şi modifice ofertele “într-un anumit procent”, iar aproape 60% dintre ei văd inovaţia ca pe una din cele mai mari priorităţi.

Studiul indică, deasemenea, că obţinerea de valoare semnificativă pentru banii plătiţi, opţiunile largi de cerere şi accentul pus pe calitatea experienţei de consumator sunt elemente cruciale pentru supravieţuirea afacerilor în condiţiile actuale ale pieţei. Mulţi respondenţi afirmă că toate acestea se pot obţine cu ajutorul tehnologiei.

Aproape jumătate din decidenţii din cadrul IMM-urilor au afirmat că vor folosi informaţii relevante alimentate de date pentru luarea de decizii în viitor. În acelaşi timp, aproape două treimi dintre ei îşi doresc să dispună de tehnologii mai bune la locul de muncă, în vreme ce peste 40% resimt nevoia de parcursuri mai facile de finanţare a afacerii. Nu în ultimul rând, pentru aproape un sfert dintre ei, identificarea corectă a reglementărilor tot mai complexe reprezintă o imensă provocare.

“Factorii de decizie din IMM-uri au misiunea de a găsi o cale de supravieţuire în ape din ce în ce mai nesigure,” a declarat David Mills, CEO Ricoh Europe. “Partea bună este că aşa ceva poate forţa firmele să reconsidere direcţia în care merg şi le poate ajuta să identifice un drum mai bun către piaţă. În special progresele tehnologice permit schimbări progresive într-o gamă tot mai largă de sectoare. Decidenţii ne-au spus în cadrul studiului că îmbunătăţirea calităţii produselor oferite este esenţială, dar la fel de esenţiale sunt şi micşorarea costurilor şi creşterea vitezei de punere a produselor pe piaţă. Din punct de vedere al reevaluării ofertei, este esenţial ca ei să ia în considerare modul în care organizaţia lor poate funcţiona mai eficient pentru a ajunge la un echilibru adecvat.”