NEWS — December 4, 2018 at 9:37 am

10 tendințe ale transformării digitale în anul 2019

by

PredictionȘtiind că transformarea digitală nu este doar o schimbare tehnologică, ci o schimbare organizațională la intersecția dintre tehnologie, afaceri și oameni, o viziune pentru următorul an al digitalizării trebuie să ia în considerare nenumărate posibilități. În timp ce câteva din primele tendințe de transformare digitală din anul 2019 se bazează pe tendințele care s-au dovedit implementate anul acesta, există cu siguranță câteva noi adăugiri pe măsură ce ne apropiem de anul 2019.

Și, ca o notă pentru toată lumea care citește acest lucru, rețineți tehnologia ea însăși nu este echivalentă cu transformarea digitală, deoarece clientul, cultura și angajații, împreună cu continuitatea afacerii, trebuie să se afle în centrul fiecărei investiții tehnologice, dar să vedem mai departe cele 10 tendințe care ar putea defini anul 2019.

  1. Tehnologia 5G: O tehnologie care se apropie demomentul în care vom începe să vedem 5G peste tot. Există deja număr mare de instalări fixe și testate cu companii cum ar fi Qualcomm, Intel, Nokia, Ericsson, Ericcson, Samsung și Huawei, care intră în acțiune. De asemenea, vedem noi companii precum Mimosa Networks, care fac posibilă scoaterea de pe piață a 5G atât în zonele rurale, cât și în cele urbane, deschizând calea pentru furnizorii de telefonie mobila de 5G. În timp ce 2018 a fost anul în care aplicațiile fixe 5G și-au început viața, în 2019 vom vedea că 5G își găsește drumul în dispozitivele noastre mobile, deși pentru utilizatorii iPhone este mai probabil să fie 2020 sau mai târziu.
  1. Chatbots: Anul 2018 ne arată că pași imensi continuă să fie făcuți în modul de prelucrare a limbajului natural și analiza sentimentului. Gândiți-vă la toate serviciile care ar putea fi furnizate fără oameni, precum linii alimentare rapide, procesatori de credite, angajatori de recrutare. Mai mult, chatbots le permit companiilor să adune informații și să-și îmbunătățească serviciile bazate pe acestea. Aproximativ 40% din întreprinderile mari utilizează sau vor adopta până la sfârșitul anului 2019 numiții chatbots, ceea ce îi face a fi unul dintre cele mai promițătoare tendințe de transformare digitală din 2019.
  1. Cloud conectat (public, privat, hibrid): Practic, anul 2018 arată că organizațiile realizează că axarea doar pe cloud public, cloud privat sau centrul de date nu este cea mai bună opțiune. Uneori, au nevoie de un amestec sau de câte două. Astfel, rețelele cloud donectate continuă să se dezvolte pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale companiilor, indiferent dacă doresc să stocheze în rețeaua cloud sau să implementeze aplicații. Furnizorii mari de public cloud, precum Amazon și Alibaba, răspund apelului, oferind opțiuni private, sau în cazul Google, bazate pe containere. Vedem, de asemenea, că Microsoft, prin intermediul Azure, HPE, cu achiziția în 2017 a Cloud Technology Partners și a serviciilor IT consumabile ale acestora, precum și VMware, cu achiziția lor recentă de CloudHealth Technologies, demonstrează un angajament sporit de a conecta cloudul. Termenul “Multicloud” va fi noul cuvânt cheie pentru conversația în cloud. Pentru majoritatea întreprinderilor, aceasta înseamnă o combinație de încărcări de lucru care se desfășoară în medii publice, private și hibride, iar acest lucru va fi un subiect important în 2019.
  1. Blockchain: Singura modalitate de a obține adoptarea blockchain în masă este crearea unei versiuni plug-and-play pe care toți să o putem folosi și înțelege. Firmele de tehnologie de vârf, cum ar fi IBM, continuă să-și asume angajamente masive la potențialul Blockchain pentru aplicațiile care nu se încadrează în criptocurrency. Industria financiară se uită la acest lucru îndeaproape, precum și o serie de aplicații în transportul de bunuri și servicii. Cu toate acestea, în acest punct, pare mai degrabă o strategie de marketing decât o ofertă tehnologică bună. Dar, cel mai probabil mulți dezvoltatori inteligenți vor continua să lucreze la realizarea potențialului Blockchain în 2019, dar vor mai trece încă 2-3 ani înainte de a începe să vedem adevărata tehnologie și valoare oferită prin blockchain.
  1. Data analytics, machine learning și AI: Datele sunt esențiale pentru ca firmele să poată lua decizii bune cu privire la produse, servicii, angajați, strategii și multe altele. Dat fiind că datele recente au arătat că 90% din datele mondiale au fost create chiar în ultimul an, cercetarea arată, de asemenea, că utilizăm doar 1% din date în mod eficient. Cu o mulțime de companii precum Microsoft, SAP, SAS și Salesforce, care indică poziția de lider pe piață în promovarea data analytics, există multe de făcut de către organizațiile bazate pe date pentru a valorifica cu adevărat datele pe care le produc și analizează. Cu o putere de procesare îmbunătățită, care poate spori creșterea capacității machine learning, vom vedea liderii digitali care investesc în obținerea mai multor date și acest lucru se va face cu machine learning și AI și astfel, cifra de 1% va crește la 3 sau 4% până în 2020, care poate părea mică, dar reprezintă o creștere masivă a utilizării datelor.
  1. GDPR: În august 2018, aproximativ 1/3 dintre companii nu respectau GDPR, reglementarea care urmărește să ofere utilizatorilor o protecție imensă a datelor. De fapt, în acest moment, aproximativ 1.000 de site-uri de știri din S.U.A. încă nu sunt disponibile în Europa, în general, deoarece nu le pasă suficient de siguranța datelor pentru a face GDPR o prioritate. Ce înseamnă aceasta în termenii tendințelor de transformare digitală în 2019? Aceasta inseamna ca clientii informați vor incepe să vadă care companii au grijă cu adevarat de protecția datelor lor. GDPR este începutul unei tendințe mai globale, care va avea responsabilitatea companiilor pentru modul în care trată confidențialitatea și datele personale. În timp ce brandurile nu doresc neapărat să se conformeze, această mișcare va servi drept avertisment companiilor pentru a găsi modalități mai bune de a construi cu adevărat relații cu publicul, spre deosebire de utilizarea adesea clară și abuzivă a datelor personale în numele marketingului și a vânzărilor.
  1. AR și VR: Realitatea virtuală (VR) este cool, dar nu este fezabilă dincolo de jocuri și aplicații extrem de specializate pe piața actuală. În schimb, realitatea augmentată (AR) continuă să fie numele jocului în tendințele de transformare digitală. AR a găsit tone de cazuri de utilizare în formarea forței de muncă a întreprinderii, ceea ce înseamnă că nu este doar cool, este util. Chiar dacă unii cred că va fi lentă, dezvoltarea lui AR va crește în 2019.
  1. Edge și IoT: Anul trecut, primele patru tendințe au fost în esență în jurul IoT, AI, Machine Learning și Edge. În acest an, cele patru devin una singură pentru că sunt atât de profund interconectate. Pe măsură ce creste IoT, și numărul de dispozitive conectate crește, este logic că avem nevoie de mai mult spațiu, pentru a procesa datele. Conceptele Orașelor Inteligente și a Autovehiculelor Autonome au șanse zero de realizare dacă prelucrarea datelor trebuie să se întâmple în cloud. Asta înseamnă că vom conduce din ce în ce mai mult spre calculul marginal în termenii tendințelor de transformare digitală din 2019. Analizele și datele nu vor fi doar pentru procesare, vor fi procesate în timp real.
  1. Serviciile IT bazate pe consum pentru câștig: În acest an, directorii IT spun că în tendințele consumului lor de cloud și în ansamblu, sunt interesați să creeze eficiență, flexibilitate cu volumul lor de lucru și având capacitatea de a scala în sus și în jos rapid pe baza cerințelor afacerii. Acest lucru înseamnă că, așa cum am văzut, Salesforce devine o greutate pentru CRM ca serviciu. Cu industria as-a-Service în creștere, companiile devin tot mai sofisticate în alegerea de servicii IT pentru a se potrivi nevoilor lor. Acest ITaaS permite scalabilitatea, cea mai recentă tehnologie, cicluri de achiziții mai scurte și agilitate sporită.
  1. Directorii executivi trec la digitalizare: Studiile nenumărate au arătat o dorință covârșitoare din partea angajaților de a vedea transformarea digitală de la început, însă tendințele arată că sarcina este prea des delegată departamentelor IT, Marketing sau HR. Deci, chiar dacă am văzut o serie de lideri C-suite însărcinați cu preluarea proceselor de transformare digitală, CEO-ul va trebui în cele din urmă să preia în 2019 acest task. Va fi o prioritate angajarea pentru transformarea digitală, recunoscând caracterul critic al construirii culturilor care se pot schimba și valoarea recalificării angajaților. Aceasta este o veste bună pentru toate companiile în 2019.