Bizpoint — January 11, 2019 at 3:25 pm

Noul val al speaker-elor inteligente

by

alexa Accenture a publicat la începutul acestui an un raport conform căruia întregul ecosistem al tehnologiilor şi serviciilor de tip consumer începe să fie influenţat de asistenţi digitali de voce precum Alexa de la Amazon, Google Home şi Apple Homepod. Studiul, care a cuprins peste 22.000 de consumatori din 21 de ţări, arată că mai bine de jumătate din deţinătorii de asistenţi digitali de voce (DVA) afirmă că de când au la dispoziţie un asemenea gadget îşi folosesc telefoanele inteligente pentru mai puţine servicii.

Studiul a relevat că 45% din consumatorii respondenţi au sentimentul că abilitatea de integrare cu marca curentă de smart speaker folosită le influenţează puternic decizia de achiziţie de modele de alte dispozitive, cum ar fi telefoane inteligente, wearable şi televizoare conectate la internet. Alţi 45% susţin că influenţa se exercită până la un anumit nivel.

Conform Accenture, consumatorii au deja încredere să delege sarcini şi responsabilităţi tot mai avansate dispozitivelor de tip smart speaker. În atari circumstanţe, firma de consultanţă se aşteaptă ca astfel de dispozitive să gestioneze sarcini din ce în ce mai complexe. Studiul a relevat faptul că există o percepţie de reală valoare din partea consumatorilor în privinţa posibilităţii ca asistenţii de voce să gestioneze chestiuni legate de securitatea gospodăriei şi automatizarea acesteia, facturile de plătit, rezervări la diverse servicii şi chiar accesul la consiliere medicală virtuală.

Ca o concluzie, Accenture indică faptul că firmele care vor fi capabile să construiască şi să introducă capabilităţi avansate de inteligenţă artificială în astfel de dispozitive şi interfeţe vor ajunge în scurtă vreme să controleze ecosistemul produselor şi serviciilor oferite consumatorilor pentru propriile lor gospodării.