Analiza — February 12, 2019 at 8:41 am

Afacerile care încă se luptă cu transformarea digitală au pierdut deja

by

Digitalization, Digital Transformation ConceptStudiul Technology Vision 2019 publicat în ianuarie de Accenture arată că firmele se află deja într-un punct de cotitură din punct de vedere al transformării digitale. Studiul avertizează că a fi digital nu mai înseamnă un avantaj diferenţiator. În schimb, Accenture susţine că tehnologia reprezintă acum preţul admiterii în clubul supravieţuitorilor.

După ce a pornit ca un element de diferenţiere cu ani în urmă, tehnologia erei digitale reprezintă acum o cerinţă pentru orice firmă. Însă conform Accenture impactul acestei tehnologii continuă să schimbe relaţia dintre firme şi societate şi aşteptările persoanelor individuale. Pe măsură ce toate organizaţiile îşi dezvoltă competenţe digitale, simpla transformare digitală a afacerii nu mai e suficientă.

Studiul a descoperit că firmele din era post-digitală caută să depăşească competiţia schimbând modul în care funcţionează piaţa, prin procedee precum trecerea de la o singură piaţă la mai multe pieţe de nişă sau prin trecerea la afaceri comandate de cerere. Din cele aproape 7000 de firme şi directori IT intervievaţi de Accenture, 42% au declarat că înţelegerea comportamentelor consumatorilor este din ce în ce mai esenţială pentru creşterea loialităţii clienţilor.

În aceste condiţii, Accenture prevede că tehnologii precum jurnalele distribuite, inteligenţa artificială, realitatea extinsă şi quantum computing vor reprezenta catalizatori ai schimbării, oferind noi capabilităţi şi permiţând firmelor să re-imagineze întregi industrii. Pe măsură ce firmele caută să furnizeze experienţe individualizate bogate, alimentate de tehnologie, raportul recomandă factorilor de decizie să ia în considerare complexitatea tehnologică la care consumatorii au acces în calculele legate de viitor.

Conform raportului, firmele trebuie să înţeleagă contextul tehnologic deplin al consumatorilor dacă doresc să ofere experienţe bogate şi fluide în era post-digitală – incluzând aici chestiunile legate de acces care afectează alegerile consumatorilor. Asta ar putea însemna asigurarea faptului că produsele livrate sunt accesibile în medii multiple, fiecare cu un nivel tehnologic diferit de acces. Sau ar putea însemna deservirea mai multor oameni din aceeaşi zonă tehnologică prin sprijinirea multor ecosisteme digitale diferite.

Accenture avertizează că extinderea alegerilor legate de ecosistemele şi serviciile tehnologice are darul de a afecta strategiile de viitor ale firmelor. “Pe măsură ce firmele se fixează asupra unor obiective noi şi a căilor de urmat pentru atingerea acestora, ele trebuie să decidă de ce parteneri de ecosistem au nevoie şi unde va fi locul acestora în acel ecosistem,” scrie în concluzia raportului.