Esential — March 17, 2019 at 6:10 pm

O prăpastie nebănuită

by

Digital TransformationUn recent raport publicat de Ernst & Young arată că progresele digitale din domeniul sanitar la nivel european sunt mai lente decât se aştepta cu câteva luni în urmă. Practic, consumatorii şi personalul medical sunt deschişi la inovaţia tehnologică, însă adopţia tehnologiilor se face cu ritmuri diferite şi are la bază diverse priorităţi.

De exemplu, aproape 60% din consumatorii de servicii medicale intervievaţi sunt interesaţi de consultaţiile virtuale, însă doar aproape 10% au acces la aşa ceva. La rândul lor, aproape 60% din medici sunt dispuşi să acorde consultaţii la distanţă, însă doar aproape 15% o fac efectiv, pe bază zilnică.

Tot medicii spun că tehnologii precum inteligenţa artificială vor deveni standardul pentru diagnosticare, analiză imagistică şi managementul medicamentelor. Numai că progresele din domeniul sănătăţii digitale sunt împiedicate de prăpastia existentă între consumatori (pacienţi) şi personalul medical, în sensul în care nu există o gândire unitară privind ritmul de adoptare al tehnologiilor.

De exemplu, în vreme ce pacienţii sunt tot mai interesaţi de tehnologii care să simplifice interacţiunile din sistem, cum ar fi programările online, şi de sisteme digitale care să sprijine o implicare personală mai mare, personalul medical nu pare dornic să interacţioneze cu pacienţii în afara mediului clinic. Din acest punct de vedere, EY arată că personalul medical este cel mai susceptibil de a trebui să îşi schimbe priorităţile pe viitor. Asta va însemna o schimbare radicală a practicii medicale, abilităţilor şi structurilor de remunerare, astfel încât medicii să incorporeze tehnologiile viitorului în practica lor de zi cu zi.

Raportul arată că schimbările din sectorul medical lucrează în favoarea consumatorilor de servicii şi că a venit timpul ca “medicii să se adapteze acestei schimbări.” Ce nu spune acest raport este dacă interviurile efectuate au inclus şi personal medical sau pacienţi din România. Nu de alta, dar transformarea digitală în sistemul sanitar românesc pare, ca să parafrazăm titlul unui roman celebru, “un pod prea îndepărtat”.