Retail / Horeca — March 20, 2019 at 11:26 am

Integrarea eCommerce – ERP. De ce este condiţia esenţială a unui magazin online modern?

by

Nu mai poţi vinde în 2019, indiferent de verticală sau nişă, dacă nu ai stocuri online şi prețuri actualizate. Prin urmare, sincronizarea site-ului de eCommerce cu sistemul ERP este esenţială, pentru ca informaţiile să circule bidirecţional, iar manipularea datelor (stocuri, preţuri, vânzări)  să fie făcută o singură dată. Aceasta integrare generează reduceri de costuri, simplificare operaţională, rapiditate în execuţie dar şi o experienţă pozitivă pentru clienţi.

De ce este esenţial să ai un magazin online performant? Pentru că piaţa de eCommerce creşte constant (3.5 miliarde euro cheltuite în 2018, cu 30% mai mult decât anul precedent conform  raportului Pieţei de eCommerce GPeC 2018), numărul mediu de vizite săptămânale într-un magazin online a ajuns la 4, iar comenzile de pe mobil au crescut cu 50%. Dacă vedetele comerţului online sunt electronicele şi electrocasnicele, produsele pentru copii şi articolele de vestimentaţie, rămân foarte multe nişe neacoperite, iar oportunitățile de afaceri sunt uriașe.

Ce avantaje generează integrarea eCommerce – SAP Business One

La nivel de produse, stocuri şi preţuri

ERP-ul conţine „tone” de informaţii despre produse: de la poze, preţ, cantitate şi dimensiuni la termene de valabilitate, informaţii tehnice, documente, ingrediente, detalii despre producători etc.  Integrarea eCommerce – SAP Business One permite să gestionați toate aceste aspecte dintr-o singură consolă: adăugarea de produse noi, actualizări de preţuri, actualizări de informații (date tehnice, descriere, greutate, dimensiuni etc), atașarea de documentații. Inventarul va fi permanent actualizat, clienții vor cunoaşte permanent stocurile disponibile. Mai mult, pot fi definite liste personalizare de prețuri în funcţie de liste de clienţi, campanii de marketing sau sezon, ceea ce poate deveni un real avantaj competitiv.  Actualizările informațiilor se operează în ERP, iar sincronizarea se face automat, în timp real, fără erori şi fără muncă suplimentară.  În SAP Business One pot fi integrate mai multe magazine online, sistemul gestionând separat fiecare sursă.

La nivel de comenzi şi clienţi

Integrarea SAP Business One-eCommerce permite o gestiune completă a comenzilor şi sincronizarea acestora indiferent de numărul magazinelor online. Sistemul gestionează detalii legate de codul produsului (pentru trasabilitate), tipul de client (înregistrat, vizitator, persoana fizică sau juridică), structura de preţ (valoare brută, taxe, discount, transport etc), statusul comenzii, tipul de plată, livrare etc. Astfel comenzile sunt procesate automat, fără erori, confirmările şi livrările sunt mult mai rapide, iar nivelul de mulțumire al clienţilor creşte.

SAP Business One poate automatiza importul borderourilor de încasări de la curieri. Este un amănunt important, deoarece în România doar 20% din comenzi sunt achitate cu cardul, restul cash/ramburs, iar volumul de muncă generat de importul borderourilor este uriaș. În acest sens, oferim clienţilor şi posibilitatea implementării unui robot software, creat de noi pe tehnologia UiPath, ceea ce va creşte considerabil nivelul de eficiență.

Pentru mediul B2B, sistemul permite inclusiv sincronizarea conturilor de clienţi, între magazinul sau portalul online cu actualizarea datelor de facturare şi livrare, inclusiv prin facilităţi de self service. Pentru clienţii B2B, este posibilă şi corelarea limitelor de credit între ERP şi magazinul online. Lucrăm în mod curent la un astfel de portal, care va deveni funcțional în curând.

La nivel de rapoarte manageriale

Pentru că în ERP se găsesc toate datele financiare relevante, acest sistem este sursa de bază pentru rapoartele manageriale. Integrarea datelor din eCommerce va aduce un plus de valoare acestor rapoarte şi va oferi o bază mai solidă pentru decizii. Bazele de date folosite sunt foarte performante, inclusiv SAP HANA, care permite analize în timp real pe milioane de înregistrăr

În 2019, nu mai poţi face comerţ online dacă nu ai stocuri online şi preţuri actualizate. Multe companii deţin deja un site şi operează un sistem ERP, dar managerii consideră că integrarea celor două medii implică un cost, care nu se justifică. Atunci  însă când evoluţia economiei aduce 1 miliard de euro în plus ca venituri pe piaţă, o astfel de oportunitate nu trebuie ratată.

Pentru o abordare unitară eCommerce-ERP, expertii System Innovation Romania vă stau oricând la dispozitie. SAP BusinessOne se integrează cu majoritatea platformelor de eCommerce, atât proprietare cât şi OpenSource: Magento, PrestaShop, OpenCart, Shopify, Bluegento etc şi ofera performanţă cu oricare dintre acestea.

Detalii pe www.sysinconsult.ro/outsourcing-integrare-sap/ sau la office@sysinconsult.ro.