Cloud Computing — March 20, 2019 at 11:49 am

Procesoarele grafice AMD Radeon, folosite la noul serviciu de cloud gaming Google Stadia

by

amdConstruind pe fundația unei colaborări pe termen lung între cele două companii, AMD a anunțat că Google a ales procesoarele grafice AMD Radeon pentru a își echipa centrele de date care vor sta la baza noului serviciu de gaming Google Stadia. Google a anunțat serviciul Stadia în cadrul Game Developers Conference (GDC), care are loc în San Francisco, California. 

AMD va pune la dispoziția Google și unelte pentru dezvoltarea software-ului, la pachet cu drivere open-source Vulkan, bazate pe Linux, pentru a ajuta dezvoltatorii de jocuri video să își optimizeze viitoarele titluri care vor rula pe GPU-urile AMD.

„Combinând ADN-ul nostru de gaming și poziția de lider de piață în ceea ce privește tehnologiile de centre de date, cu lunga noastră dedicare pentru platformele open-source, AMD pune la dispoziție tehnologii unice și expertiză de top pentru a facilita o experiență world-class de gaming în cloud”, a declarat Ogi Brkic, Corporate Vice-President și Manager General al Diviziei Datacenter GPU din cadrul AMD. „AMD este onorată să lucreze alături de Google pentru a îndeplini obiectivul companiei, acela de a aduce experiențe incredibile de gaming către legiunile de jucători din întreaga lume, fără compromisuri tehnice, și la o performanță demnă de așteptările acestora”. 

„Am lucrat îndeaproape cu AMD timp de ani buni în cadrul acestui proiect, unde am dezvoltat un procesor grafic special conceput să reziste la performanțele care sunt necesare unui proiect precum Google Stadia”, a declarat Dov Zimring, Google Stadia developer platform product lead. „Google și AMD împărtășesc dedicarea pentru platformele open-source Vulkan, driverele open-source Vulkan, și pentru soluțiile open-source de optimizare a graficii. Suntem ghidați de spiritul inovării și al colaborării, care face parte din industria de gaming, și urmărim să fim pionierii tehnologiilor grafice ale viitorului, împreună cu dezvoltatorii de jocuri, prin intermediul platformelor open-source”.

Procesoare grafice AMD de performanță înaltă, dezvoltate pentru centre de date

Streaming-ul de jocuri video cu grafică de top către milioane de utilizatori on-demand din întreaga lume, via cloud, necesită capacități extrem de ridicate de procesare, pentru a minimaliza timpul de răspuns și pentru a maximiza performanța de gaming. De asemenea, este nevoie și de tehnologii avansate pentru centrele de date, pentru a face față provocărilor care pot apărea, legate de securitate, management și scalabilitate.

Procesoarele grafice AMD Radeon de înaltă performanță pentru centrele de date Google Stadia includ:

  • High-Bandwidth Memory de Generație a doua (HBM2) pentru a permite economia de energie, posibilă într-un format compact
  • Funcții critice pentru centrele de date, precum protecție Error Correcting Code (ECC) pentru a se putea asigura integritatea datelor
  • Performanță extrem de bună și de rapidă cu ajutorul funcțiilor de securitate special concepute pentru gaming-ul în cloud, performanță posibilă cu ajutorul primei soluții de tip „hardware-based GPU virtualization”, construită la standardul industriei, tehnologia SR-IOV (Single-Root I/O Virtualization).

Arhitectura grafică AMD este compatibilă cu o gamă largă de platforme de gaming disponibile astăzi pe piață, de la PC-uri până la cele mai populare console de jocuri. Asta înseamnă că dezvoltatorii de jocuri își vor putea optimiza mai bine titlurile pentru arhitectura de tip single-GPU, și vor putea extinde beneficiile asupra tuturor platformelor, printre care și serviciile de cloud gaming la scară largă.

Unelte robuste pentru dezvoltatori

Uneltele de software puternice dezvoltate de AMD permit dezvoltatorilor să își optimizeze jocurile și celelalte aplicații pentru procesoarele grafice AMD Radeon. AMD pune la dispoziția acestora o gamă largă de opțiuni pentru optimizarea performanței aplicațiilor care se folosesc de unitatea de procesare grafică, totul bazându-se pe dedicarea pe termen lung pe care compania a arătat-o față de platformele de tip open-source, incluzând aici driverele bazate pe Linux, împreună cu suportul pentru API-urile Vulkan, care oferă control complet asupra performanței și eficienței GPU-urilor AMD Radeon.

Driverele open-source AMD pentru Linux permit Google și partenerilor săi de dezvoltare să analizeze codul sursă și să înțeleagă exact cum funcționează driver-ul, pentru ca aceștia să poată optimiza mai bine aplicațiile care interacționează cu procesoarele grafice AMD Radeon. De asemenea, driver-ul conține o aplicație care permite, împreună cu AMD Radeon GPU Profiler, accesul la informațiile detaliate despre wordkload-ul pe care trebuie să îl suporte unitatea de procesare grafică Radeon.

Capacitatea de identificare a problemelor timpului de răspuns, urmată de sugestia automată a potențialelor modificări pentru optimizare, îmbunătățesc abilitatea dezvoltatorilor de a crea aplicații care să performeze cât de bine se poate pe platformele Radeon.

AMD Radeon GPU Profiler permite dezvoltatorilor de jocuri să vadă cât de bine se folosește aplicația lor de GPU-ul Radeon. Apoi, aceștia pot urmări cu atenție procesele de calcul care au loc și își pot optimiza jocurile pentru Google Stadia. De asemenea, Radeon GPU Profiler poate funcționa împreună cu unealta open-source de graphic debugging RenderDoc, care permite dezvoltatorilor să arunce o privire în timp real asupra randării fiecărui frame, reducând astfel timpul necesar pentru debugging în timpul procesului de dezvoltare.

Radeon GPU Profiler funcționează în același mod într-un mediu virtual, cum ar face-o pe un client PC dedicat, permițând dezvoltatorilor să își optimizeze aplicațiile pentru unitățile de procesare grafică virtuale, la scară largă, la fel cum ar proceda pentru orice altă platformă de gaming.

Pentru mai multe informații despre Google Stadia poți accesa website-ul oficial aici.