Enterprise Software — June 26, 2019 at 6:02 pm

Puterea datelor și Augmented Intelligence

by
AIArtificial Intelligence, machine learning, business intelligence, big data– toate sunt concepte populare, dar și tehnologii care reprezintă vârful de lance, atunci când vorbim de eficiență și competitivitate în business. Studiile Gartner arată faptul că până în 2022, companiile care folosesc augmented analytics, vor avea o creștere de 20% în ceea ce privește Net Promoter Score – indicator ce arată satisfacția consumatorilor / clienților în raport cu experiența oferită de produs/brand/serviciu (Gartner, ”Use Digital Workplace Programs to Augment, Not Replace, Humans with AI”) .

Tot Gartner indică faptul că până în 2020, capabilitățile de tip augmented analytics vor fi integrate în majoritatea soft-urilor existente pe piață. Partenerul Relevance, Qlik, denumește ca Augmented Intelligence abordarea sa prin care tehnologiile de AI și machine learning împreună cu Qlik Associative Engine ajută utilizatorii să descopere noi moduri de a înțelege și utiliza datele, cu rezultate relevante imediate.
De ce Augmented Intelligence?
“Deși prescurtarea este identică, conceptele sunt ușor diferite. AI, înțeles ca inteligență artificială (Artificial Intelligence), țintește utilizarea tehnologiei pentru a înlocui oamenii în anumite activități. În schimb, AI înțeles ca Augmented Intelligence înseamnă utilizarea inteligenței artificiale pentru a amplifica inteligența oamenilor, mai degrabă decât înlocuirea ei”, punctează Ionuț Toader, CEO și cofondator Relevance.
Sub conceptul de Augmented Intelligence, Qlik aduce langă tehnologia sa unică de analiza asociativă, elemente de inteligență artificială și machine learning, astfel încât încărcarea și pregatirea datelor pentru analiza sa se poata realiza în mod mai rapid. De asemenea, pe baza modelului de date dezvoltat în platforma sa, Qlik propune automat utilizatorilor o serie de analize și rapoarte, reducând semnificativ timpul în care utilizatorii ajung la informațiile relevante pentru ei. Chiar și ulterior dezvoltării aplicațiilor de analiză, utilizatorii au la dispoziție un ajutor important în explorarea informațiilor utile.
Funcționalitatea Insights generează și sugerează automat seturi de grafice și tabele cu diverși indicatori în funcție de datele disponibile și de criteriile de căutare ale unui utilizator.
În plus, Qlik a lansat recent și o soluție de analiză conversațională, Qlik Insight Bot, care permite utilizatorilor să interacționeze cu acest bot ce are la bază structuri de limbaj natural dezvoltate prin AI și să obțină rapid informațiile relevante căutate. Cu Qlik Insight Bot, utilizatorii pot pune întrebări într-o interfață de tip chat și pot primi grafice și tabele autogenerate, sugestii de acțiuni personalizate, comparații și multe altele.
BI și AI
Funcțiile de Augmented Intelligence propuse de Qlik simplifică analiza datelor, crescând totodată posibilitatea de a face conexiuni noi și relevante.
Prin automatizare și puterea de procesare a inteligenței artificiale, utilizatorii sunt susținuți pentru a crește timpii de reacție și de luare a deciziilor, ceea ce are un impact major privind profitabilitatea și productivitatea la nivel de business, dar și în ceea ce privește eficientizarea proceselor organizaționale.
Tot studiul Gartner citat anterior arată că până în 2022, 1 din 5 angajați ce lucrează cu sarcini non-rutiniere se va baza pe puterea AI pentru a-și face jobul. Descoperă mai multe despre Qlik și avantajele sale pe site-ul Relevance aici.
Profesioniștii Relevance cred în combinația dintre oameni și tehnologie. Folosită corect, tehnologia devine un catalizator al creșterii performanței unei companii. Însă tehnologia nu înseamnă eliminarea oamenilor din procesele de business, ci mai degrabă amplificarea inteligenței umane. Folosind Augmented Intelligence, curiozitatea oamenilor împreună cu inteligența calculatoarelor va debloca perspective ce nu erau posibile până acum.
Dacă vrei să afli mai multe despre puterea datelor în compania ta, contactează-i aici.