Bizpoint — September 23, 2019 at 6:44 am

Dublare a pieţei de cloud public

by

Manager Offering Cloud Containing Connected NodesCel mai nou raport publicat de firma de cercetare Synergy Research Group arată că veniturile din servicii cloud la nivel global au ajuns să depăşească cu mult veniturile din implementările hardware şi software de infrastructură cloud. Rezultatul i-a determinat pe analiştii Synergy să prevadă că piaţa de cloud public se va dubla în mărime în următorii patru ani, chiar dacă ritmul de creştere va încetini.

Cercetarea celor de la Synergy arată că pe servicii şi infrastructură cloud au fost cheltuite în prima jumătate din acest an 150 de miliarde USD, însă serviciile au conoscut un ritm de creştere mult mai rapid decât infrastructura. Veniturile pieţei cloud au depăşit borna de 150 miliarde USD, crescând cu 24% faţă de prima jumătate a anului 2018.

Pe segmente, Iaas şi Paas au cunoscut cel mai mare ritm de creştere (44%), fiind urmate de enterprise SaaS cu 27%, UcaaS (Unified Communications –as-a-Service) cu 23% şi servicii de infrastructură cloud privat cu 20%. În acelaşi timp, cheltuielile cu hardware şi software pentru infrastructuri publice, private şi hibride au crescut cu doar 10%, în vreme ce cheltuielile furnizorilor de servicii cloud pe colocare şi închiriere de centre de date au crescut cu 17%.

Raportul plasează Microsoft, Amazon/AWS, Dell EMC, Cisco, HPE şi Google ca fiind lideri de piaţă în zona serviciilor cloud. Printre alţi jucători importanţi se numără Salesforce, Adobe, VMware, IBM, Digital Realty, Equinix şi Rackspace. Ca motiv al acestei evoluţii, analiştii Synergy citează faptul că mediul cloud a deschis o gamă largă de oportunităţi de afaceri pentru nou intraţi pe piaţă şi pentru tehnologii şi modele de afaceri disruptive.

Investiţiile efectuate de furnizorii de servicii cloud, în valoare de 55 miliarde USD, i-au ajutat pe aceştia să obţină venituri de peste 90 miliarde USD din servicii de infrastructură cloud. Noile infrastructuri implementate au contribuit şi la obţinerea de venituri din servicii Internet precum căutare, social networking, e-mail, e-commerce, gaming şi aplicaţii mobile.