Expert IT — September 30, 2019 at 7:03 am

BI strategic pentru o viteză de reacție crescută în business

by

La începutul verii, Dresner Advisory Services publica Wisdom of Crowds Business Intelligence Market Study, un studiu cu peste 5000 de organizații respondente, care sublinia tendința generală în 2019 de a crește productivitatea și profitul prin soluții de Business Intelligence și concentrarea pe utilizatorii din operațional, financiar, vânzări și conducerea executivă, pentru a lua acele decizii care fac diferența.

architecture-buildings-city-53212În acest peisaj competitiv, viteza de învățare, integrarea unui framework de utilizare a datelor și abilitățile de data literacy contribuie la creșterea vitezei de reacție privind obiectivele, soluțiile, schimbările din business.

De aceea, este necesar un proces structurat de luare a deciziilor, bazat pe analiza datelor și pe integrarea strategică a soluțiilor de BI în viața companiei.

Unul dintre elementele centrale ale procesului este formularea întrebărilor specifice.
Dincolo de ceea ce a reușit sau nu campania, ce este mai important este reprezentat de metricile urmărite – ce comparăm?, pe ce perioadă de timp?, legat de care obiectiv?, etc.

După stabilirea întrebărilor specifice, un alt element important este identificarea datelor brute și structurarea lor într-un framework coerent, care să ofere cunoașterea necesară (insights).

Raportarea și vizualizarea sunt doar vârful de iceberg în acest proces.

Urmează pasul cel mai important – evaluarea critică a rapoartelor, vizualizărilor etc. Avem toate datele necesare? Sunt corect interpretate? Sunt corelate corect?

Atenție la preconcepțiile de confirmare în această etapă! Ochiul critic trebuie să depășească nevoia de a avea dreptate, căci datele relevante vorbesc corect în contextul potrivit.

Iată de ce este atât de discutată ideea de Augmented Intelligence, tocmai pentru că puterea tehnologiei și gândirea critică a oamenilor se combină pentru a ajunge la modele și structuri care să funcționeze în favoarea unui business. Prin monitorizarea constantă a datelor și a contextelor în care datele se analizează, o companie își dezvoltă agilitatea.

Toți acești pași din procesul de luare de decizii sunt vitali pentru a crește viteza de reacție și profitabilitatea. Cu cât sunt optimizați mai des, cu atât contextul în care compania operează, mai ales din perspectiva datelor, va fi înțeles mai clar, pentru a ajunge sau chiar a depăși obiectivele strategice de business.

Compania ta e pregătită să identifice datele relevante?

Sursa: Relevance Management

Tags